صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی و کاردان‌های فنی ساختمان در استان همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، فرهاد فرزانه اظهار کرد: آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: تعداد کل مهندسین شرکت‌کننده ۲۶۵۰ نفر آزمون، تعداد کاردان‌ها ۳۴ نفر و تعداد معماران تجربی ۲۰ نفر است که برای ورود به حرفه مهندسی و دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
وی به رشته تحصیلی داوطلبان نیز اشاره کرد و گفت: این داوطلبان در هفت رشته مهندسی معماری (صلاحیت‌های نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (صلاحیت‌های نظارت، محاسبه و اجرا)، تأسیسات برقی و مکانیکی، (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه‌برداری، ترافیک و کاردان‌های فنی ساختمان در شش رشته معماری، عمران، تأسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی و نقشه‌برداری و تعیین صلاحیت حرفه‌ای تجربی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
فرزانه یادآور شد: محل برگزاری آزمون‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان واقع در شهرک شهید مدنی (حسن‌آباد) و دانشگاه آزاد اسلامی ملایر است.
گفتنی است در آزمون پنجشنبه صبح ۱۱۸۹ نفر شامل ۹۲۰ نفر در همدان و ۲۶۹ نفر در ملایر شرکت خواهند کرد و بعدازظهر همین روز نیز ۷۹۸ نفر شامل ۵۹۴ نفر در همدان و ۲۰۴ نفر در ملایر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
همچنین در صبح روز جمعه ۷۱۷ نفر شامل ۵۵۹ نفر در همدان و ۱۵۸ نفر در ملایر و بعدازظهر جمعه ۳۲۳ نفر شامل ۲۷۰ نفر در همدان و ۵۳ نفر در ملایر به رقابت خواهند پرداخت.