صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کشاورز اعلام کرد:

قیمت خرید تضمینی تاکنون اعلام نشده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را برای قیمت خرید تضمینی اعلام کرده اما تاکنون توسط دولت هیچ مبلغی اعلام نشده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، عباس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه کشاورزی بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان خوار و بار جهانی(فائو) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تفاهم نامه یک کار کارگاهی و آزمایشی بین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان فائو است. اصل این پروژه ایجاد یک سامانه مستمر تولید است و قرار داد آن بالغ بر 498 میلیارد دلار است که دو سال است فائو قرار شده که به ما کمک کند.
وی افزود: این پروژه به صورت پایلوت در سه استان کشور، مازندران، زنجان و کرمان پیاده خواهد شد. کلیه اتفاقاتی که در زراعت برای محصولات اساسی خواهد افتاد شامل اتفاقات اقلیمی، بروز پدیده های طبیعی و ریز شرایط محصولات کشاورزی خواهد بود که پس از رصد توسط سامانه ابتدا به کارشناسان محل و سپس به مسئولان وزارت خانه اطلاع رسانی می‌شود.
کشاورز عنوان کرد: هدف اصلی این پروژه این است که ما قادر باشیم برای استفاده از سیستم های ماهواره ای اطلاعات آمار به روز، دقیق و پیش بینی شده برای محصول را به کل کشور ارائه دهیم. تمرکز و هدف بر روی سه پایلوت و ظرفیت سازی است.
وی افزود: اعتبار از طرف TCPفائو است و مزایای آن اطلاعات به روز دقیق از اتفاقاتی که در مزرعه می افتد را ابتدا به زارع سپس کارشناسان و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی کزارش می دهد. ما اگر اطلاعات را به روز داشته باشیم بسیار دقیق تر می توانیم در عرصه جهانی تصمیم گیری کنیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در رابطه با قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گندم در سال جدید خاطرنشان کرد: وزارت خانه به موقع پیشنهاد خود را داده است اما به این خاطر که هنوز تصویب نشده نمی توانیم در خصوص آن اطلاعاتی ارائه دهیم اما این پیشنهاد با در نظر گرفتن نرخ تورم، ارتقا بهروری و حمایت از برخی محصولات خاص مانند دانه های روغنی، شکر و گندم داده شده است.