صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر فاوا اتاق ایران خبر داد

سامانه کارت بازرگانی به سامانه اطلاعات سازمان تامین اجتماعی متصل شد

سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سامانه اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی متصل شد.
سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سامانه اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی متصل شد.
 
محمدمهدی کاشف، مدیر واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران ضمن اعلام این خبر گفت: «با اتصال سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سامانه اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی، روند استعلام بدهی به صورت کاغذی به طور کامل حذف شده است.»
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران,  کاشف  افزود: «اتاق ایران در جهت بهبود فضای کسب‌وکار و تسهیل فرایند اخذ کارت بازرگانی، حذف استعلامات کاغذی از سازمان‌های مرتبط در فرایند صدور کارت بازرگانی را در دستور کار خود دارد و در همین راستا اقدام به الکترونیکی کردن استعلام بدهی سازمان تأمین اجتماعی و حذف استعلام دستی کرده است. با سیستمی شدن این ارتباط، مراجعات مکرر توسط بازرگانان به سازمان تأمین اجتماعی و همچنین زمان دریافت نتیجه این استعلام به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند به طوری که نتیجه این استعلام در پایان مراحل ثبت نام قابل مشاهده است.»
 
کاشف با اشاره به روند انجام کار در این زمینه گفت: «از اواخر سال 95 و با پیگیری‌های انجام شده از سوی اتاق ایران، مجوزهای مورد نیاز جهت برقراری ارتباط سیستمی توسط مدیران سازمان تأمین اجتماعی صادر شد. از اوایل سال جاری پیش نیازهای لازم برای برقراری این ارتباط سیستمی در سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند توسط فاوا اتاق ایران آماده شد و طی بیش از یک ماه تست‌های لازم برای اطمینان از صحت عملکرد این ارتباط داده‌ای انجام شد.»
 
به گفته کاشف اتاق مشهد به عنوان نخستین اتاق استانی برای اجرای پایلوت طرح انتخاب و در تیرماه 1396 به سیستم متصل شد. مدیر فاوا اتاق ایران افزود: «اتاق تهران بعد از اتاق مشهد در شهریورماه به این سیستم پیوست و طی این مدت بازرگانان عضو اتاق تهران این امکان را داشتند که بدون مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی وجود یا عدم وجود بدهی بیمه خود را استعلام کنند.»
 
طبق اعلام مدیر فاوا اتاق ایران اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند، شهرکرد، ساری، کرمانشاه، قزوین و زنجان، ایلام، شیراز، اهواز، کاشان، همدان، بجنورد، قم، کرمان و تبریز از دوشنبه هفدهم مهرماه به این سیستم استعلام بدهی تأمین اجتماعی متصل شده‌اند و روند اتصال دیگر اتاق‌های استانی طی هفته جاری نهایی خواهد شد.
 
سامانه کارت بازرگانی پیش از این به سیستم‌های اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گمرک، شرکت پست، سازمان ثبت احوال کشور، اداره ثبت شرکت ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه ثبت سفارش و پنجره واحد تجاری نیز متصل شده است.