صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل برنامه ریزی معاونت قرآن وزارت ارشاد :

هزار و 500 فعال قرآنی بیمه می شوند

مدیرکل برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بیمه شدن هزار و 500 فعال قرآنی تا پایان فصل پاییز خبر داد.
به گزارش کسب و کارنیوز به نقل از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمدعلی خسروی گفت: در دو ماه اخیر حدود دو هزار و 800 فعال قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تا آخر پاییز امسال، هزار و ٥٠٠ نفر به صندوق اعتباری هنر معرفی خواهند شد.
وی در جلسه ای که با حضور منصور وحیدی فر معاون صندوق هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اضافه کرد: تاکنون در مراحل مختلف دو هزار و 254، هزار و 134 و 491 فعال قرآنی بیمه شده اند و پیش از این مراحل نیز در تفاهم نامه ای که میان معاونت قرآن و عترت با صندوق اعتباری هنر به امضا رسید، مقرر شد تا تسهیلاتی نیز در اختیار فعالان قرآنی قرار گیرد.
خسروی علت قرار نگرفتن برخی از فعالان در چتر حمایتی بیمه را نقص عضویت آنان در صندوق اعلام کرد و گفت: بیمه فعالان قرآنی توسط صندوق اعتباری هنر نشانه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنهاست و توجه به فعالان قرآنی و فراهم سازی امکانات برای آنها کمکی بزرگ برای کسانی است که عمر و جوانی خود را در این راه گذرانده اند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ماه گذشته پس از اعلام دو برابر شدن بودجه این معاونت از تاثیر این افزایش اعتبار بر مسائل رفاهی همچون بیمه فعالان قرآنی سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث بیمه و اعتبارات آن یک سرفصل جداگانه دارد، حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از این محل دریافت خواهد شد که تا حدود دو هزار نفر را به جمع بیمه‌ها اضافه می کنیم.
البته حشمتی، اردیبهشت امسال در گفت و گو با ایرنا وعده داد که تمام فعالان قرآنی تا پایان امسال بیمه خواهند شد و افزود: حدود چهار و 500 نفر واجد شرایط بیمه بودند و دو هزار نفر را به عنوان اولویت نخست، معرفی کردیم که این افراد بیمه شدند.
وی افزود: البته قبلا سه هزار و 500 فعال قرآنی بیمه شده بودند و در مجموع بیمه شده های حوزه فرهنگ و هنر 20 هزار نفر هستند، این روند ادامه دارد و بر اساس آمار موجود 50 درصد از بیمه شدگان فعالان قرآنی ما افزایش می یابد و همه واجدان شرایط تا پایان سال 96 این روند را طی کرده و بیمه می شوند.