صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:

مدیریت نامناسب تلفن همراه، علت مصرف بی رویه حجم اینترنت است

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ناآگاهی و مدیریت نامناسب تلفن همراه، عمده دلیل مصرف بی رویه حجم اینترنت توسط کاربران است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از گزارش های مردم درباره اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی نشان داد که این موضوع دلیل های زیادی دارد اما عمده ترین آنها نا آگاهی مردم در استفاده از خدماتی بود که در اختیار آنها قرار دارد.
عضو هیات دولت دوازدهم، مناسب نبودن امنیت «مودم وای - فای» مردم که سبب شده رمز عبور آنها توسط دیگران مورد شناسایی قرار گیرد را یکی از دلایلی برشمرد که سبب شده از حجم اینترنت سوءاستفاده شود.
آذری جهرمی انجام بروز رسانی نرم افزارها به صورت خودکار و مدیریت نکردن کاربران روی آن را از دیگر دلایل مصرف حجم اینترنت ذکر کرد و گفت: البته دلیل های متعدد دیگر وجود داشت که سبب مصرف حجم اینترنت شده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه مردم از این موضوع رضایت ندارند، گفت: وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی مردم به عهده شرکت های ارایه دهنده خدمات اینترنتی است که ابزاری ارایه کنند که مردم بتواند از میزان مصرف اینترنت خود آگاهی یابند.
به گفته وی، پس از بررسی شکایت های مردم و اعلام اینکه بیشترین نارضایتی از کجا است، اطلاعات شفاف در اختیار مردم قرار گرفت و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.
آذری جهرمی اضافه کرد: اطلاع رسانی ها سبب شد تا بسیاری از شکایت ها کم یابد و در سه ماهه بعد هم که گزارش منتشر می شود متوجه کاهش شکایت ها خواهیم بود.
وزیر ارتباطات انتشار گزارش را دارای اثر پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: شرکت های ارائه کننده اینترنت با انتشار گزارش ها به موضوع حساس شده اند.
عضو هیات دولت دوازدهم از بررسی میدانی دیگری در این باره اطلاع داد که نتایج آن نشان از بیشتر شارژ کردن حجم اینترنت خریداری شده از سوی مردم توسط شرکت های عرضه کننده است.
آذری جهرمی به گزارش های ارسال شده توسط شرکت ها درباره توجیح این روند اشاره کرد و گفت: چنین گزارشی پذیرفته نیست زیرا شرکت ها باید آن چیزی را که کاربر خریداری کرده، به وی ارائه دهند نه بیشتر از آن و نه کمتر و این روند باید پس از گزارش کامل رگولاتوری مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم چندی پیش به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: مردم از حجم فروشی رضایت نداشتند. براین اساس کمیته ای تشکیل شده است تا روش مناسب تری اتخاذ کند.
وی ادامه داد: کاربران باید بتوانند اینترنت داخلی را با سرعت مناسب و حجم مورد نیاز خریداری و در بازه زمانی مشخص استفاده کنند.