صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اسدی کرم:

رقابت تایرایرانی با خارجی نیازمند مشوق های تولیدوفرهنگ سازی

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس، گفت: درجه بندی کارخانجات لاستیک در چرخه تولید بسیار کاربردی است تا تولید کننده با تمام توان تنها کالای با کیفیت را تولید و روانه بازار مصرفی با برند ویژه و شناخته شده کند.
به گزارش کسب و کار نیوز اسدی کرم در گفت وگو باخبرنگارخبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت کارخانجات لاستیک سازی درکشور،گفت:واردات تایرهای خارجی نباید منجر به ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات داخلی شود امادر مقابل نیز باید مشوق های تولید نیز در اختیار تولید کنندگانی قرار بگیرد که تایرهای داخلی  را  با هزینه‌های  منطقی تولید به  چرخه بازار رهنمون کنند تا علاوه بر سود  متعارف برای تولید کننده؛ بتوان در رقابت با تایرهای خارجی عملکرد مناسبی داشت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:  این تصورکه کالاهای خارجی بهتر از تولیدات داخلی است، تصوری غلط است اما  زمانی که ادعا داریم؛تایر ایرانی بهتر ازکالای مشابه خارجی است باید با فرهنگ سازی رانندگان داخلی را متقاعدکرد که برای بقای کارخانجات داخلی، لاستیک های بومی را درسبد خرید قراردهند.
درجه بندی کارخانجات لاستیک  در چرخه تولید تاکتیکی کاربردی 
نماینده مردم شهربابک  در  مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد: درجه بندی کارخانجات لاستیک در چرخه تولید بسیار کاربردی است بدین معنا که درجه کیفیت تایر برروی تولیدات باید قید شود تا تولید کننده با تمام توان کالای با کیفیت را تولید و روانه بازار مصرفی  کندتا در بازار  با برند ویژه شناخته شود.
صدواسیما  با مستندات تصویری کیفیت لاستیک ایرانی  را  اثبات کند 
اسدی کرم افزود: صدواسیما برای بهبود وضعیت  اقتصادی کارخانجات  لاستیک  سازی داخلی  باید با  ساخت مستندات  تصویری، نحوه تولید لاستیک   را که  همسو با آزمایش های فنی و  استاندارد محور  همخوانی  دارد را  به مشتریان نشان دهد  تا مردم  به عنوان مشتری  تصمیم گیری کننده که کالا  ایرانی را که  با زحمات فراون تولید شده و برای افراد بسیاری اشتغال  ایجاد کرده  است را به کالای مشابه خارجی ترجیع دهند.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس  با بیان اینکه ورود شرکت های دانش بنیان به چرخه تولید تایر اهرمی برای افزایش کیفیت تلقی می‌شود، تصریح کرد: ورود تایر ایرانی به بازارهای صادراتی با توجه به سابقه مناسب  و تجربه کافی در چرخه تولید لاستیک می تواند اهرمی  برای  حضور  موفق در بازار جهانی  تلقی  شود.
وی ادامه داد: متاسفانه سالها است که  برخی از صنایع  به اسم تولید کننده  داخلی  اقدام به  تضییع  حقوق مصرف کننده می‌کنند و انتقاداتی که به حق از طرف مردم متذکر می شود  را بر نمی تابند  بنابراین  نباید به جای  تلاش برای کیفی کردن  تولید با حمله به منتقدان به افراد برچسب طرفداری از واردات زد.
 توسعه صنعت تایر  با بهره گیری از  انتقادات مشتریان عملیاتی می شود
عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای  اسلامی، یادآورشد: صنعت تایر کشور با در نظر  گرفتن  انتقادات  و افزایش کیفیت  مشتریان داخلی را  می تواند به سمت  کالای  با کیفیت ایرانی بیش از گذشته حرکت کند بنابراین نباید  واژه  انتقاد کردن را  با حمایت از واردات اشتباهی گرفت بلکه باید با برنامه ریزی اجرایی خلاء موجود را برطرف و به سمت توسعه صادراتی حرکت کرد.
 وی در ادامه  در  گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه برای  بهبود بازار تایر داخلی باید صادرات بر حسب مولفه های اقتصاد مقاومتی  به جریان بی افتد، گفت:  رقابت  تایر ایرانی با بازارهای خارجی نیازمند فرهنگ سازی و مشوق های تولید  برای  تولید کننده است.