صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

جایزه بین‌المللی بخش ریلی IMECHE به استاد ایرانی تعلق گرفت

جایزه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک در بخش ریلی در سال 2017 میلادی، به دکتر داوود یونسیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم وصنعت ایران تعلق گرفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جایزه بین‌المللی انجمن مهندسان مکانیک در بخش ریلی در سال 2017 به دلیل ایده نوآورانه مطرح شده برای کنترل تلاطم مایعات در واگن‌های تانکر در مقاله "Novel control strategies for roll/pitch stabilization of tank wagons" که در مجله معتبر Rail and Rapid Transit انتشارات SAGE در سال 2016 منتشر شد، به دکتر داوود یونسیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه‌آهن دانشگاه علم وصنعت ایران اهدا می‌شود.
انجمن مهندسان مکانیک (Institute of Mechanical Engineering) که به اختصار IMECHE  خوانده می‌شود، قدیمی‌ترین و از معتبرترین انجمن‌های مهندسی دنیاست که مقر آن در کشور انگلستان بوده و از سال 1847 فعالیت دارد.
عنوان جایزه به اختصار به نام مؤسسین بخش ریلی این انجمن، "AGNEW/GOODALL" است و هر ساله به محققان برتر این حوزه اهدا می‌شود.
این جایزه در مراسم رسمی که 12 اکتبر 2017 (20 مهر 1396) در مقر اصلی این انجمن در لندن برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.
از دریافت‌کنندگان این جایزه معتبر بین‌المللی می‌توان از پروفسور پولاچ (Polach) از کشور سوئیس و صاحب تئوری مشهوری به همین نام در تماس چرخ و ریل نام برد.