صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در معاملات بورس تهران رخ داد

خودرویی‌ها، فلزات اساسی و نفتی‌ها در کانال کاهشی

در دومین روز معاملات بورس تهران دماسنج بازار سرمایه از کانال ۸۵ هزار واحدی پایین رفت و به اواسط کانال ۸۴ هزار واحدی رسید. در معاملات امروز گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی همه یکدست شاهد افت قیمت بودند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۵۱۱ واحد افت کرد و با ترک کانال ۸۵ هزار واحدی تا اواسط کانال ۸۴ هزار واحدی پایین آمد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۲۶۷ واحد افت تا رقم ۱۷ هزار و ۳۲۸ واحد کاهش یافت.
 
در معاملات امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی فجر، شرکت ارتباطات سیار ایران هر یک به ترتیب با ۱۶۴، ۲۶ و ۱۲ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند. در طرف مقابل سایپا، پالایش نفت بندر عباس و پالایش نفت تهران به ترتیب با ۳۹، ۳۷ و ۳۶ واحد تاثیر منفی بیشترین نقش کاهنده را روی شاخص اعمال کردند.
 
در دومین روز کاری تالار شیشه‌ای در این هفته گروه فرآورده‌های نفتی یکدست در قیمت پایانی شاهد کاهش بوده‌اند که پیش از این کاهش قیمت در این گروه مربوط به سهم پالایش نفت شیراز با کاهش قیمت ۴.۷۵ درصد بود.
 
خودرویی‌ها نیز امروز هم‌جهت با جریان بازار روند کاهش قیمت را از سر گرفتند و غیر از معدود نمادهایی شاهد افت بودند. به طوری که ایران خودرو و سایپا دو نماد تاثیرگذار در شاخص در جهت منفی بودند. در این گروه ۲۲۴ میلیون سهم به ارزش ۲۵ میلیارد تومان در ۱۶ هزار و ۸۷ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
در گروه اطلاعات و ارتباطات نیز امروز بیش از ۳۱ میلیون سهم جابجا شد که نتیجه آن افت بیش از ۴ درصدی در هر سه نماد این گروه بود.
 
فلزات اساسی نیز از شرایط منفی بازار بی‌بهره نبودند و در تمام نمادها غیر از یک نماد روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند. در این گروه ۶۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان داد و ستد شد.
 
اما قندی‌ها توانستند در برخی از نمادها رشد نه چندان پایداری را تجربه کنند. در این گروه بیش از پنج میلیون سهم به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.
 
ارزش معاملات امروز به رقم ۲۳۳ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۸۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.
 
آیفکس نیز با افتی کم‌سابقه ۲۲ واحد پایین رفت و در تراز ۹۱۵.۶ نشست. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۳۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۹۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۶ هزار و ۲۲۶ نوبت بود.