چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم اردستان

در صورت خروج آمریکا، ایران راه مذاکره مجدد برای برجام را سد کند

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید بد عهدی آمریکا را به جهانیان نشان دهد و از این فرصت به وجود آمده استفاده کند.
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران باید بد عهدی آمریکا را به جهانیان نشان دهد و از این فرصت به وجود آمده استفاده کند. مسلما دیگر نباید به فکر برجام دیگری و مذاکره دیگری با آمریکا باشیم و این کافی بود که به افکار عمومی جهان نشان دهیم که آمریکا یک کشور متخلف در جهان است که به تعهدات خود هم حتی پایبند نیست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا،   صادق طباطبایی نژاد در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام و واکنش مناسب ایران به این موضوع، اظهار کرد: به هر حال دولت فعلی آمریکا دولتی است که خیلی تعادل سیاسی و عملکردی ندارد و احتمال هر کاری از آن‌ها می‌رود. اما آنچه که ایران باید به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر انجام دهد این است که بر طبق روندی که در برجام تعریف شده است اهرم‌های قدرت خودش را حفظ کند و راه مذاکره مجدد برای برجام را سد کند.
 
وی افزود: مسلماً در برجام پیش بینی شده است که در صورت خروج هر یک از طرف‌های قرارداد کشورهای دیگر باید چه واکنشی نشان دهند و ایران هم طبق همین مفاد برجام باید با این تهدیدات مقابله کند.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایران باید با کمک دیگر کشورهای طرف قرارداد برجام به دنیا ثابت کند که آمریکا چقدر کشور بدعهد و متخلفی است که حتی به معاهدات بین‌المللی هم پایبند نیست. باید روی این موضوع کار رسانه‌ای فراوانی شود که با توجه به رعایت مفاد برجام از سوی ایران و بدعهدی آمریکا در این خصوص یک وقت همه‌چیز وارونه جلوه داده نشود چراکه استکبار بر دنیا سیطره رسانه‌ای دارد.
 
طباطبایی نژاد گفت: بنابراین ایران باید بدعهدی آمریکا را به جهانیان نشان دهد و از این فرصت به وجود آمده استفاده کند. مسلماً دیگر نباید به فکر برجام دیگری و مذاکره دیگری با آمریکا باشیم و این کافی بود که به افکار عمومی جهان نشان دهیم که آمریکا یک کشور متخلف در جهان است که به تعهدات خود هم حتی پایبند نیست.
 
وی ادامه داد: طرف مذاکره ما فقط آمریکا نبود و دیگر اعضای گروه 1+5 به توافق هسته‌ای پایبند مانده‌اند و در عمل باید آن‌ها هم آمریکا را محکوم و طبق ریل برجام باید حرکت کنند.