صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد

بیش از 2 میلیون بیمه شده اصلی تامین اجتماعی را زنان تشکیل می دهند

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، در زمان حاضر 2 میلیون و 595 هزار و 785 تن از بیمه شدگان اصلی بهره مند از خدمات این سازمان زن هستند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  سازمان تامین اجتماعی،این سازمان، 42 میلیون بیمه شده دارد که از این شمار، ١٣ میلیون و ٧٧٩ هزار و ٦٢٠ تن به عنوان بیمه شده اصلی هستند؛ ضمن اینکه آمار یاد شده تا پایان سال 95 اعلام شده است.
سازمان تامین اجتماعی از میان 42 میلیون بیمه شده ای که دارد ،حدود سه میلیون تن ،مستمری بگیر و بازنشسته و مابقی افراد تحت تکفل بیمه شدگان و مستمری بگیران هستند.
بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، از این تعداد ١١ میلیون و ١٨٣ هزار و 835 نفر مرد و ٢ میلیون و 595 هزار و ٧٨5 نفر زن هستند.
بیمه شده اصلی، شخصی است که راسا مشمول مقررات تامین اجتماعی است و با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه، حق استفاده از مزایای مقرر در قانون تامین اجتماعی را دارد.
همچنین بیشترین جمعیت بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش اداره کل شرق تهران هستند.
بر این اساس، از مجموع بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی یک میلیون و ٣٣١ هزار و ١٨5 نفر تحت پوشش اداره کل شرق تهران بزرگ قرار دارند که یک میلیون و ١٢ هزار و٤١١ نفر مرد و ٣١٨ هزار و ٧٧٤ نفر زن هستند.
براساس این گزارش، در میان ادارات کل سازمان تامین اجتماعی، پس از شرق تهران بزرگ به ترتیب غرب تهران بزرگ، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، مازندران و شهرستان های استان تهران از نظر تعداد بیمه شدگان اصلی در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.
سازمان تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده، 18 نوع خدمت به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان در سراسر کشور ارائه می دهد.
بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.