صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد

ضرورت تامین امنیت درون‌زا و حفظ سرمایه‌های انسانی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر تامین امنیت درون‌زا و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و انسانی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، منصور ریاحی روز پنجشنبه (۱۳ مهرماه) در همایش هفته ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و روز ملی ایمنی و آتش نشانی گفت: با توجه به این‌که بیشترین آسیب پذیری در بخش امنیتی مجموعه وزارت نفت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مربوط می‌شود، در چند ماه اخیر نشست‌های بسیاری با سازمان پدافند غیرعامل و نمایندگان امنیتی کشور و سازمان حراست صنعت نفت برگزار کرده‌ایم.
وی با اشاره به به موقعیت راهبردی در پالایشگاه‌ها، خطوط لوله و مخابرات و مخازن، افزود: آسیب پذیری‌ها در این نقاط بیشتر خواهد بود؛ بنابراین در این نشست تخصصی با هم اندیشی و تدابیر بیشتر وارد اقدامات پیشگیرانه و بحث‌های فیزیکی و امنیتی خواهیم شد.
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان این‌که هم اکنون از لحاظ ژئواستراتژیک و ژئوپلوتیک  شرایط ویژه‌ای در کشور حاکم است، ادامه داد: این برهه حساس، بزنگاه بزرگی است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری وارد پیچ تاریخی شده‌ایم که ما باید نقش و جایگاه خود را در عبور موفق و گذر شجاعانه و سالم از این پیچ تاریخی داشته باشیم.
وی با تاکید بر این‌که هنر ایرانیان هم‌اکنون عبور شجاعانه از این پیچ بزرگ تاریخی است، تصریح کرد: باید در عصر ناپیوستگی‌ها، واگرایی‌ها و بی‌نظمی‌ها با رعایت خطوط قرمز، نظم خود را پیدا کنیم.
ریاحی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر اصلی، نقش بسیار تعیین کننده ای در معاملات جهانی دارد، افزود: بنابراین باید سه واقعیت را بپذیریم؛ نخست تراکم و شدت تهدیدهاست که بسیار زیاد است و با توجه به گذشت ۳۸ سال از عمر انقلاب، در برهه‌های مختلف با تلاطم‌هایی روبه رو بوده ایم.
وی دومین واقعیت مهم را مرزهای کنترل ناپذیر و مباحث سایبری عنوان و اشاره کرد: بحث حاکمیت شبکه‌های اینترنتی یک فضای بسیار متلاطم و آسیب پذیری را به وجود آورده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سومین مورد را بحث فقدان چتر حمایت بین‌المللی برشمرد و افزود: هم‌اکنون امنیت ما درونزا بوده است؛ امنیت ما از سوی مردم عزیز به عنوان سرمایه‌های این کشور رقم می خورد.
به گفته ریاحی، چابکی و افزایش توانمندی‌های دفاعی کشور و افزایش ارتباطات در حوزه های ملی، منطقه و جهانی از دیگر اقدام‌ها در حوزه امنیت به شمار می‌آید و باید بر حفظ امنیت درونزا و حفظ سرمایه‌های اجتماعی و انسانی تاکید داشت.
وی همچنین گفت: هم اکنون ما به عنوان مولفه های امنیت کشور با توجه به شرایط خاص ژئواستراتژیک و ژئوپلوتیک به دنبال امنیت پایدار هستیم که این امنیت در گرو امنیت جهانی و بین المللی تحقق می‌یابد.
وی در ادامه فرماندهان بسیج، رؤسای HSE و حراست را سه حلقه متصل به امنیت کشور دانست و افزود مدیرت کلان کشور، خدمات شایسته‌ای در این باره انجام داده است و ما نیز در این شرایط باید انسجام و آمادگی بیشتر در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم.