صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با تلاش نیروهای جستجو و نجات بندر کیش صورت گرفت:

خروج شناور راهشناس ۱ از شرایط اضطرار

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: شناور کروبوت راهشناسان ۱ در حال عزیمت به سمت سکوی نفتی سحر بود که به دلیل از کار افتادن موتورها از ادامه مسیر باز ماند و با اقدام به‌موقع مرکز جستجو و نجات دریایی اداره بندر کیش از شرایط اضطرار خارج شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، احمد شهریاری گفت: یکی از خدمات ارائه شده در بندر کیش انتقال نیروهای شاغل بر روی سکوهای نفتی مستقر در مجاورت جزیره است که از طریق شناورهای کروبوت صورت می‌پذیرد.
وی ضمن تشریح ابعاد عملیات دریایی شامگاه ۸ مهرماه افزود: شناور راهشناسان ۱ که در مسیر سکوی نفتی سحر به‌منظور جابه‌جایی نیروی انسانی و حمل کالاهای مصرفی پرسنل در حال حرکت بود در ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه حوالی ۳۵ مایلی جنوب غربی جزیره به دلیل از کار افتادن موتورها دچار حالت اضطرار گردید که بلافاصله پس از وصول پیام، ناجی ۱۹ به محل اعزام شد.
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش بیان کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط فرمانده در میدان (ناجی ۱۹)، طی هماهنگی با امور بندری منطقه آزاد کیش دو فروند شناور، یکی جهت انتقال مسافران به سکوی نفتی و دیگری جهت یدک نمودن شناور مضطر به محل اعزام شد.
وی گفت: با نظارت خدمه ناجی ۱۹ به‌عنوان فرمانده در میدان هر ۳۸ سرنشین شناور مذکور به شناور نپتون ۱ منتقل و جهت استقرار بر روی سکوی نفتی سحر ادامه مسیر دادند.
این مقام مسئول عنوان کرد: شناور مضطر نیز ساعتی بعد با رعایت تمام اصول ایمنی و حصول اطمینان از رفع خطر برای خدمه مستقر بر روی شناور توسط شناور گلوری به سمت بندرگاه کیش یدک شد.
شهریاری با بیان اینکه شناور راهشناسان ۱ هم اکنون در بندرگاه کیش پهلو داد شده است، تأکید کرد: پس از بررسی علل نقص فنی، بازگشت شناور به چرخه حمل و نقل منوط به رفع نواقص و اخذ تأییدیه لازم از امور کنترل و بازرسی کشتی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است.