صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در معاملات امروز بازارهای جهانی

دلار احیا شد؛ یورو به کمترین میزان یک ماهه خود رسید

روز چهارشنبه با تداوم افزایش‌های اندک دلار و در شرایطی که واکنش به انتخابات آلمان سرمایه‌گذاران را به دست آوردن سود از یکی از بهترین شرایط بازار ارز امسال تشویق کرده است، یورو به پایین‌ت
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه با تداوم افزایش‌های اندک دلار و در شرایطی که واکنش به  انتخابات آلمان سرمایه‌گذاران را به به دست آوردن سود از یکی از بهترین شرایط بازار ارز امسال تشویق کرده است، یورو به پایین‌ترین میزان یک ماهه جدیدی دست یافت.
یورو در معاملات ابتدای امروز با افتی ۰.۴ درصدی به نرخ ۱.۱۷۴۷ دلار رسید که کمترین میزان آن از ۲۳ آگوست تا کنون است. این هفته یورو بیش از ۱.۵ درصد در مقابل دلار سقوط کرده است.
یورو در مقابل سایر ارزها هم افت کرد و به کمترین میزان ۱۰ هفته‌ای خود برابر پوند و کمترین نرخ دو هفته‌ای خود در برابر فرانک سوئیس رسید و در نرخ ۱.۱۴۰۷۵ فرانک معامله شد.
یورو که امسال بیش از ۱۴ درصد رشد کرده بود پس از این که این ماه مجددا به رکورد ژانویه ۲۰۱۵ رسید و نرخ آن برابر با ۱.۲۰۹۲ دلار شد، تا به حال بیش از ۳ درصد از سود خود را از دست داده است چراکه سرمایه‌گذاران به سرعت پیش‌بینی نرخ دلار خود برای روزهای آتی را افزایش می‌دهند.
بی‌مهری سرمایه‌گذاران نسبت به یورو به علت بالا آمدن حزب راست افراطی در انتخابات روز یکشنبه آلمان است که باعث شد صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل برای تشکیل یک دولت ائتلافی با مشکل مواجه شود.
بزرگترین تمرکز بازارهای پولی در روز چهارشنبه بر اعلام برنامه مالیات توسط دولت آمریکا و جمهوری‌خواهان در کنگره معطوف شده است.
این برنامه چندین ماه است که به دست ۶ عضو از کاخ سفید و جمهوری‌خواهان، در پشت درهای بسته درحال تدوین است.
روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به نمایندگان گفت که خواستار همکاری هر دو حزب برای اصلاح قانون مالیات است.