صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور چهارخطه ساری- تاکام:

گلوگاه ترافیکی بین استان‌های مازندران و سمنان رفع می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بزرگراه ساری- تاکام گفت: این محور بخشی از کریدور شمال- جنوب کشور است که ارتباط استان‌های مازندران و سمنان را برقرار می‌کند و تکمیل آن موجب رفع گلوگاه ترافیکی منطقه می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز خیراله خادمی به همراه اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از روند اجرای عملیات در محور چهارخطه ساری- تاکام بازدید کردند.
وی طول این محور را ۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت:‌ این پروژه بخشی از راه اصلی ساری- کیاسر- سمنان و دامغان- معلمان- جندق- چوپانان- اردکان است که در دو قطعه طراحی شده است و هم اکنون قطعه اول آن به طول ۱۳.۵ کیلومتر دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
معاون وزیر راه  وشهرسازی در خصوص قطعه دوم اظهار داشت: این قطعه نیز حدفاصل شهر لاهور تا سه راهی تاکام به طول ۸.۵ کیلومتر بخشی از محور شریانی ساری- کیاسر است که موجب ارتباط استان‌های مازندران و سمنان است.
وی افزود: این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن گاهی ساعت‌ها طول می‌کشد و می‌توان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جاده‌های ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد.
خادمی کمبود شدید اعتبارات طی سال‌های گذشته را علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه دانست و افزود:‌ با تلاش همکاران و پیگیری‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته رقم اعتبار این پروژه افزایش چشمگیری داشته است و در صورت تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام می‌رسد و مشکل ترافیک منطقه نیز برطرف خواهد شد.