صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شرکت لکرلبز دستگاهی را ساخته است

دستگاهی برای تهیه ماست خانگی در طعم های مختلف

امروزه ماست یکی از انواع جذاب لبنیات تلقی می شود. اما تهیه آن با کیفیت بالا و چربی پایین یکی از دغدغه های بسیاری از مصرف کنندگان است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از نیواطلس، شرکت لکرلبز دستگاهی به نام Yomee تهیه کرده و آن را اولین دستگاه خودکار تولید ماست دنیا لقب داده است. با استفاده از این دستگاه می توان میزان شیرینی و حتی نوع چربی مورد استفاده برای تهیه ماست را کنترل کرد.
نکته جالب این است که تهیه ماست با استفاده از این دستگاه هزینه کمتری در مقایسه با خرید ماست آماده دارد. برای تهیه ماست از این طریق باید شیر مورد نظرتان را در درون آن بریزید و سپس درب و محفظه دستگاه را که از افزودنی های محبوب شما برای اضافه شدن به ماست پرشده روی آن قرار می دهید.
شیر بعد از جوش آمدن به مدت ۱۵ دقیقه در محفظه چرخانده می شود و سپس دمای آن به ۴۶ درجه سانتیگراد کاهش می یابد. سپس افزودنی ها به شیر اضافه و در آن حل می شوند. بعد از مدتی چرخانده شدن ترکیب یادشده برای تبدیل شدن به ماست به مدت شش ساعت برجای باقی می ماند تا سرانجام تبدیل به ماست شود.
در نهایت دستگاه دمای ماست را به ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می دهد و آن را به مدت ۴۸ ساعت سرد نگه می دارد تا برای مصرف آماده شود.
هر یک از این دستگاه ها ۲۸۳ گرم ماست را در خود جای می دهند و محصول نهایی برای شش ماه قابل نگهداری و استفاده خواهد بود. از جمله افزودنی های این نوع ماست می توان به وانیل، توت فرنگی و دیگر میوه ها اشاره کرد.
یک برنامه موبایلی سازگار با اندروید و iOS می تواند به شما برای تهیه ماست جذاب مورد نیاز و افزودنی های آن کمک کند. قیمت این دستگاه در زمان عرضه ۱۴۹ دلار خواهد بود.