صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در جلسه غیر علنی مجلس

شمخانی استراتژی ایران برای مقابله با استقلال کردستان را تشریح کرد

نماینده مردم رشت گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی مرحله دوم استراتژی ایران برای مقابله با استقلال اقلیم کردستان را تشریح کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازمهر، جبار کوچکی نژاد در گفتگو در خصوص جلسه غیرعلنی با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز حدود یک ساعت جلسه غیرعلنی با حضور آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای بررسی موضوع کردستان عراق برگزار شد.
نماینده مردم رشت اظهار داشت: در این جلسه، آقای شمخانی اقدامات ایران برای جلوگیری از برگزاری این همه پرسی را تشریح کرد.
وی افزود: براساس اظهارات آقای شمخانی ایران پیش از همه پرسی اتحادیه منطقه ای متشکل از عراق، ترکیه و ایران را تشکیل داد و مذاکرات فشرده ای را با مقامات اقلیم کردستان انجام داد. همه این اقدامات با تدابیر و ملاحظات سیاسی انجام شد اما موفقیتی صورت نگرفت.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی، در ادامه سخنانش اقدامات ایران بعد از همه پرسی را نیز تشریح کرد.
وی افزود: آقای شمخانی معتقد بود بعد از برگزاری همه پرسی مرحله دیگری آغاز می شود و اقدمات دیگر در دستور کار قرار می گیرد. این مسیر از طریق سازمان های بین‌المللی و دولت عراق پیگیری می شود. دولت عراق نیز باید برای اجرای برخی اقدامات از سازمان های بین‌المللی و کشورهای ایران و ترکیه درخواست هایی را انجام دهد.
کوچکی نژاد گفت: آقای شمخانی معتقد بود مذاکرات سه جانبه بین ایران، عراق و ترکیه ادامه دارد و همزمان مذاکراتی با گروه ها و احزاب اقلیم کردستان نیز انجام خواهد شد و فشارهای تحریمی نیز اعمال می شود.
وی تصریح کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد از اقدامات مختلف بهره گیری می شود تا کردها را مجبور به عقب نشینی کند. دولت عراق هم می تواند هر اقدامی حتی اقدام نظامی انجام دهد زیرا این تجزیه طلبی در داخل خاک عراق رخ داده و این همه پرسی خلاف قانون همه پرسی عراق بوده است.
نماینده مردم رشت خاطرنشان کرد: دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید داشت که ایران از اقدامات دولت عراق حمایت خواهد کرد.
کوچکی نژاد با اشاره به موضع گیری دبیر شورای عالی امنیت ملی پیرامون برخی شادمانی ها در استان کردستان گفت: آقای شمخانی معتقد بود که شادی های صورت گرفته در حد عادی بوده و طبیعی است که افرادی که دارای یک زبان هستند برخی اقدامات احساسی را انجام دهند. بنابراین نگرانی از داخل ایران وجود ندارد.