صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در ایام حج صورت گرفت

برقراری بیش از ۸ میلیون دقیقه مکالمه حجاج ایرانی

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد در ایام حج امسال، بیش از 8 میلیون و ۳۵۰ هزار دقیقه مکالمه حجاج ایرانی برقرار شده است.
به گزارش ایسنا،‌ سهراب آغ بیات - مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت - گفت: این شرکت، امسال با توجه به پیش‌بینی نیازهای ارتباطی ایام حج، با در نظر گرفتن مسیرهای ترانزیت مناسب میان ایران و عربستان، به صورت دائم مسیرهای مورد نظر را مورد بازنگری کیفی قرار داد تا ضمن ارتقاء کیفی مکالمات ، میزان ترافیک راهیابی‌نشده (No Route) کاهش چشمگیری یابد.
وی در ادامه گفت: به منظور ایجاد راحتی و سهولت در برقراری ارتباط بین حجاج و بستگانشان در ایران، شاخص‌های کمی و کیفی ترافیک وارده و صادره به مقصد عربستان هر ساله در ایام حج، به طور ویژه تحت نظارت مستمر قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه اشکال و اختلال، بلافاصله هماهنگی لازم از سوی مراکز مدیریت شبکه این اداره کل برای حل آن به کار گرفته می‌شود.
مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: تمامی ترافیک از طریق مسیرهای ترانزیتی هدایت شد و با توجه به پایش مستمر پارامترهای کیفیتی ترافیکی، کیفیت مناسبی در اختیار مشترکین قرار گرفت.
وی تصریح کرد: به این ترتیب درصد موفقیت ارتباطات عربستان (ASR) به طور متوسط به ۴۰.۷۵ درصد و  همچنین متوسط زمان مکالمات در حدود ۲ دقیقه رسید که رقم مناسب و مطلوبی است و بر اساس  بررسی‌های به عمل آمده، کیفیت صدا نیز مورد رضایت  مشترکین قرار گرفته است.