صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ابتکار

فراهم شدن فرصت های برابر برای زنان سبب پیشرفت جامعه می شود

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه براساس قانون و رویکرد دولت، زنان از سهم برابر در جامعه برخوردارند گفت: باید برای تمام بانوان فرصت های برابر ایجاد کرد تا جامعه به درستی پیشرفت کند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا,  معصومه ابتکار روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان در زاهدان با بیان اینکه نگاه متعادل جنسیتی در تمام سطوح مورد نیاز است اظهار داشت: دولت در عرصه های مختلف به نقش زنان توجه ویژه دارد و آنان را همواره در کنار مردان می داند چرا که دستیابی به جامعه بالنده بدون توجه به نقش این قشر تاثیرگذار مسیر نخواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر می خواهیم آسیب های مرتبط با مسائل زنان و خانواده به حداقل برسد باید با برنامه ریزی اصولی و اساسی نگاه متعادل و انسانی در سطوح مختلف مد نظر قرار داد.
وی افزود: ارکان خانواده باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و برای این منظور باید از برنامه ریزی شروع کرد.
وی تاکید کرد: رویکرد دولت یازدهم باید در سیستان و بلوچستان استمرار یابد.
وی گفت: در ماده 101 و 102 قانون برنامه ششم توسعه به صراحت تکلیف شده است که برنامه ریزی تمام دستگاههای اجرایی با رعایت سهم انجام شود اما گاهی مشاهده می شود آن فرصت های برابری که باید برای همه آحاد جامعه فراهم شود رعایت نشده در حالی که باید در برنامه ریزی نگاه متعادل جنسیتی لحاظ شود.
وی افزود: همه باید در برنامه ریزیها نگاه متعادل را مد نظر داشته باشند و اگر جایی خلاءی وجود دارد آمار نشان می دهد که فرصت برابر فراهم نشده است باید برای آن پیش بینی های لازم صورت گیرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت مهارت آموزی دانش آموزان در ابعاد مختلف زندگی، اجتماعی و خانواده گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهوری این مهارت برای فراگیران عرصه علم ودانش در کتاب پایه دهم عرضه شده است.
وی با اشاره به اهمیت کار آفرینی زنان گفت: کار آفرینی زنان یکی از اولویت های کاری این نهاد محسوب می شود به طوری که تلاش خواهیم کرد در این زمینه به ویژه برای زنان که بیشتر در معرض آسیب هستند برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه زنان روستایی برای این معاونت اهمیت ویژه ای دارند گفت: توجه به زنان و دختران روستایی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار دارد زیرا این قشر موضوعات و مشکلات خاص خود را دارند که باید برنامه ریزی ویژه در زمینه آموزش و حمایت از آنان انجام شود. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به توفیقات سیستان و بلوچستان در حوزه زنان گفت: این استان به دلیل پیشرفت های بسیار عالی در حوزه های مختلف از جمله زنان یک استان نمونه و الگوی موفق محسوب می شود و ضروریست مستند سازی در زمینه اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان این استان انجام تا به سراسر کشور و حتی عرصه بین المللی به عنوان الگو ارائه شود.
وی تاکید کرد: تحولات در سیستان و بلوچستان به راحتی به دست نیامده است بلکه حاصل نگاه درست و برنامه ریزی صحیح در کنار یک تلاش فرابخشی بوده است که باید از همه کسانی که در این مسیر تلاش کرده اند قدردانی کرد.
وی افزود: باید این مسیر در دولت دوازدهم نیز در این استان ادامه یابد.
ابتکار با قدردانی از استاندار سخت کوش سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته جایزه ملی محیط زیست به شایستگی به هاشمی استاندار این استان تعلق گرفت و امسال نیز بر اساس ارزیابی ما اگر قرار است جایزه ملی خانواده در نظر گرفته شود وی شایسته این نشان است.
وی افزود: امروز به زیبایی شاهد تحولات بزرگ در بخش های مختلف آموزش و پرورش، هنر، بهداشت و درمان، مشارکت های سیاسی و غیره در سیستان و بلوچستان هستیم که نشان ازانتخاب مسیر درست است که با تلاش های شبانه روزی و نگاه های بلند استاندار با همراهی همه آحاد مردم این استان بدست آمده است.
وی ادامه داد: گزارش هایی که از سیستان و بلوچستان ارائه شد نشان از بهبود شرایط نگرشی نسبت به زنان در این استان دارد به طوری که به عنوان مثال در حوزه تحصیل مشکل فرهنگی وجود ندارد بلکه مشکل عدم دسترسی و تمکن مالی است.
وی افزود: از آنجایی که شرایط عمومی و فرهنگی سیستان و بلوچستان روبه بهبود است ضروریست استان های دیگر نیز از این تجربیات درس بگیرند.
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: در سال 92 کل کشور در همه شاخص ها شرایط بحرانی داشت و سیستان و بلوچستان به دلایل مسائل امنیتی که به آن تحمیل شده بود شاید بدترین وضعیت را داشت که توانست تغییر مثبت ایجاد کند.
وی افزود: اقدامات صورت گرفته در سیستان و بلوچستان نشان داد که می توان در بدترین شرایط به بهترین شرایط رسید و شاهد بهبود همه شاخص ها و اثر بخشی سیاست ها بود به طوری که سیاست های اعمال شده رویکرد درست، سنجیده و برمبنای واقعیت های اجتماعی بوده و نگاه دولت را همراه خود ساخته است.
به گزارش ایرنا معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز /سه شنبه/ با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و شماری از مسئولان استانی وارد زاهدان شد.
شرکت در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده و گردهمایی بانوان منتخب سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های امروز سفر معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در زاهدان است.