صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت:

عملیات بازگشت بیش از 86 هزار حجاج ایرانی به کشور به پایان رسید

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران گفت: با انجام 303 پرواز از فرودگاه های جده و مدینه، عملیات بازگشت بیش از 86 هزار حجاج ایرانی صبح امروز به پایان رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سید محمود رضوی روز سه شنبه در گفت و گو  افزود: از این تعداد 237 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 66 پرواز نیز توسط شرکت هوایی سعودی انجام شد.
وی با بیان این که با انجام 4 پرواز صبح امروز به فرودگاه های امام، بیرجند و زاهدان از فرودگاه جده عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی با موفقیت به پایان رسید، گفت: تلاش همه دست اندرکاران این بود که عملیات رفت و بازگشت حجاج طبق برنامه ریزی های انجام شده به پایان برسد.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: در مجموع عزیمت زائران ایرانی به سرزمین وحی از 20 فرودگاه انجام شد و عملیات بازگشت حجاج نیز از طریق 20 فرودگاه انجام شده است.
به گزارش ایرنا، امسال بیش از 86 هزار زائر ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند که 68 هزار نفر آنها توسط هواپیمایی ایران ایر و حدود 18 هزار زائر دیگر توسط هواپیمایی سعودی از 20 فرودگاه عازم مدینه منوره و مکه مکرمه شدند.
عملیات رفت زائران ایرانی از هشتم مرداد ماه آغاز و روز چهارم شهریور ماه به پایان رسید و عملیات بازگشت حجاج ایرانی از 14 شهریور ماه آغاز و تا 4 مهرماه ادامه داشت.