صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس کل دادگستری استان گلستان اعلام کرد:

بررسی علت انفجار معدن زمستان یورت ادامه دارد

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارگران معدن زمستان یورت یکی از لوکوموتیوهایی که گمان می‌رفت تلاش برای روشن کردن دوباره آن باعث انفجار معدن آزادشهر شده است، از تونل خارج شد.
به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان گفته است: با خروج این لوکوموتیو، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این لوکوموتیو را بررسی کردند.
وی ادامه داد: بازرس وزارت کار نتیجه بررسی‌های اولیه را اعلام کرده و گفته است که نظر نهایی پس از خروج لوکوموتیو دیگری که در فاصله دورتری از لوکوموتیو خارج شده  قرار دارد، اعلام خواهد شد.
این مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: هم اکنون کارگران در سه شیفت، ایمن سازی تونل محل انفجار را انجام می دهند تا مابقی لوکوموتیوهای احتمالی از تونل خارج و راه برای حضور و بررسی تیم کارشناسی هموار شود.
هاشمیان تاکید کرد: نظریه تیم کارشناسی، نظریه مشورتی است و پس از ارائه این گزارش به تیم کارشناسان رسمی قوه قضاییه و تایید آن در دادگاه قابل استناد است.
رئیس کل دادگستری گلستان به مردم استان و خانواده‌های کارگران آسیب دیده در این حادثه اطمینان داد که دستگاه قضایی تا استیفای حقوق مصدومان و خانواده‌های جان‌باختگان کوتاه نخواهد آمد و با مقصران حادثه در هر جایگاه و مقامی که باشند بدون اغماض برخورد می‌کند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر روز ۱۳ اردیبهشت منفجر شد که بر اثر این حادثه ۴۳ نفر از کارگران معدن جان باختند.