چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رایزن اقتصادی سفارت افغانستان در ایران:

افغانستان علاقه‌مند به واردات فناوری‌های صنعت پلاستیک ایران است

رایزن اقتصادی سفارت افغانستان در ایران از علاقه‌مندی این کشور برای به‌کارگیری فناوری‌های صنعت پلاستیک ایران خبر‌داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، جابر انصار شامگاه دوشنبه (سوم مهرماه) در همایش شناخت بازارهای صادراتی صنعت پلاستیک ایران به عراق و افغانستان گفت: افغانستان به آب‌های آزاد راه ندارد؛ اما از لحاظ راه ژئوپلتیکی، موقعیت بسیار خوبی دارد.
وی افزود: ۳۵ تا ۳۷ درصد بازار ۳۰۰ میلیون دلاری افغانستان به ایرانیان اختصاص دارد، اما متاسفانه ارسال کالاهای ایرانی تنها به غرب و جنوب غرب افغانستان می‌رود.
انصار، زبان مشترک افغانستان و ایران را یک مزیت عنوان و اظهار کرد: با بهره گیری افغانستان از دانشگاه‌های ایران و همچنین متخصصان ایرانی، ایران می‌تواند برای سال‌ها در این کشور حضور داشته باشد که از این طریق بین صنعتکار افغانی و دانش پژوه ایرانی وابستگی ایجاد می‌شود.
رایزن اقتصادی سفارت افغانستان با بیان این که ایران نیز می تواند از راه‌های ترانزیتی افغانستان استفاده کند، تصریح کرد: جذابیت‌های دو کشور برای یکدیگر به بازی برد-‌برد منتج می‌شود.
وی با اشاره به این که افغانستان نیازمند سرمایه گذاری است، یادآور شد: این کشور علاقه‌مند به استفاده از فناوری‌های ایران است.
انصار با بیان این که قانون حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان جوان ترین قانون سرمایه‌گذاری در منطقه است، افزود: سرمایه‌گذار حق خروج ۹۹ درصد سرمایه نقدینگی خود را دارد و از ۵۰ درصد مالیات به مدت ۱۰ سال معاف است؛ سرمایه گذار خارجی نیز می تواند از این بسته‌های تشویقی استفاده کند.