صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون گفت:

صادرات ناروش‌مند موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف شد

رئیس اتحادیه پلاستیک و نایلون گفت: توجه بیش از اندازه صنایع پتروشیمی به صادرات و بی‌توجهی به نیاز داخلی سبب شد،قیمت ظروف یکبار مصرف افزایش یابد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، رحیم مقیمی رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون  اظهار کرد: میزان خرید و فروش ظروف یکبار مصرف در مناسبات مذهبی افزایش می یابد، اما چهار سالی است که صنایع پتروشیمی با نزدیک شدن به این ایام سبب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف شده و بازار را با مشکل روبه رو می سازند.
وی افزود: بخش زیادی از پتروشیمی‌ها که رویکردی خصوصی دارند به سبب نظارت اندک دستگاه‌های نظارتی با کاهش عرضه موجب افزایش قیمت تولیدات یکبار مصرف شده و اکنون نرخ ظروف یکبار مصرف موجود در بازار افزایش قیمت ۳۰ درصدی داشته اند.
رییس اتحادیه پلاستیک نایلون بیان کرد: قیمت ظروف یکبار مصرف در این چند ساله اخیر با نزدیک شدن به مناسبات مذهبی روندی صعودی به خود می‌گیرند و بعد از اتمام این ایام دچار افت قیمت شدید می شوند.
این عضو اتاق اصناف در ادامه با بیان اینکه بخش زیادی از پتروشیمی ها بدون دلیل دست به کاهش عرضه و افزایش قیمت می زنند، تصریح کرد: یکی از علل تاثیرگذار بر افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف و موادی از این قبیل به سبب توجه بیش از اندازه پتروشیمی‌ها به صادرات و فروش اعتباری محصولات و بی جواب گذاشتن نیاز بازار داخلی بوده است.
رحیم مقیمی در خاتمه یادآور شد: اقدامات و سودجویی‌های این افراد موجب شد تا حدود ۶۰ درصد تولیدکنندگان مستعد در این صنف از گردونه رقابت حذف و تعطیل شوند، البته در این میان مطالبات سنگین بیمه، مالیات و بانک‌ها تاثیر زیادی در تعطیلی و کاهش فعالیت تولیدکنندگان داشته است.
قیمت ظروف یکبار مصرف در مناسبات مذهبی، روند صعودی می‌گیرند