صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فناوران رایانه‌ مطرح کرد:

نظارت جدی بازرسان مخفی در خرده‌فروشی‌ها

رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: ناظران از اتاق اصناف و بازرسان ویژه اتحادیه رایانه بر موضوع برچسب قیمت بر روی کالاها نظارت ویژه دارند و با متخلفان برخورد می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سیدمهدی میرمهدی کمجانی در گفت و گو افزود: هم‌اکنون حدود ۹۶ درصد از محصولات مرتبط با فعالیت های صنفی اتحادیه رایانه، وارداتی است و زمانی که این محصولات به کشور وارد می‌شود و قرار است به بازار توزیع شود، برچسب قیمت را روی آنها نصب می‌کنیم.
وی در خصوص نظارت بازرس‌ها بر قیمت گذاری محصولات اظهار کرد: برای رقابتی شدن قیمتی و جلوگیری از گران‌فروشی، تصمیم بر آن شد تا تمام محصولات دارای برچسب قیمت باشند. ناظران اتاق اصناف و بازرسان اتحادیه بر این مسئله نظارت می کنند. همچنین با توجه به اینکه معمولا فروشندگان محصولات رایانه‌ای در پاساژها مستقر هستند، نظارت بر آنها ساده‌تر است.
کمجانی افزود: اگر یک واحد خرده‌فروشی برچسب قیمت را روی محصولاتش نصب نکند، ازسوی بازرسان ویژه و اصناف برخورد می‌شود. در وهله اول به متخلفان اخطار داده می شود و در وهله دوم اگر رعایت نکنند، واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.
وی ادامه داد: در شش ماهه نخست سال ۹۶، حدود ۱۰۰ اخطار به خرده‌فروشان تحت پوشش اتحادیه صنف فناوران رایانه داده شده و پنج واحد صنفی نیز در سطح شهر تهران پلمب شده است.