صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در راستای ارایه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور صورت گرفت

پیام مشترک وزیر آموزش و پرورش و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور

پیام مشترکی در راستای ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور توسط وزیر آموزش و پرورش و مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.
 پیام مشترکی در راستای ارائه الگوی ارتقای تعلیم وتربیت آموزش وپرورش مناطق آزاد کشور توسط وزیر آموزش و پرورش و مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی صادر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، متن کامل پیام سید محمد بطحایی و مرتضی بانک به شرح زیر است:
 
بسم الله العلیم الفعّال
 
توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود
 
مهر؛ ماه اندیشه ورزی و آگاهی و هنگامه دانایی و توانایی و گاه دوستی های بی پایان بر فرهنگیان فرهیخته، دانش آموزان عزیز و اولیاء گرامی، مبارک باد.
 
هم پیوندی سازمان مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش، تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست محترم جمهور در لزوم کمک همه دستگاه ها و سازمان ها به آموزش و پرورش کشور است .
 
برآنیم از طریق این جریان اثربخش در پرتو تعمیق همکاری ها، شاهد ارتقاء تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش و ایجاد مدارسی الگو برای پرورش و تربیت نسلی با ایمان، بالنده، فکور، خلاق و متعهد به ارزشهای اسلامی و ایرانی باشیم.
 
امیدواریم سازمان های مناطق آزاد و ادارات آموزش و پرورش در این مناطق، ضمن معرفی مدارسی در تراز نظام جمهوری اسلامی و پیمایش محورهای زیر، راههای دستیابی به این مهم را تسهیل و تسری آن به جغرافیای کلان آموزش ملی را تسریع نمایند:
 
1 ـ توجه ویژه به تغییر و دستیابی به دانش آموزان متفکر و خلاق با برنامه ریزی اصولی از مقطع ابتدایی 
 
2ـ سمت گیری فعالیت های آموزشی و مهارتی دانش آموزان بویژه در مقطع متوسطه با گسترش آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش برخاسته از نیاز های آنی و آتی مناطق جهت پرکردن شکاف های ناشی از فقدان مهارت و اشتغال 
 
3ـ افزایش دانش و توانمند سازی فرهنگیان با عنایت به مهارت های آموزشی و تربیتی مدارس، توام با ایجاد تغییر بینش و آمیخته به رفتار و بهره گیری از روش های انگیزشی تا پرورش انسانهای بهره ور و کارا
 
4ـ تقویت روحیه کار و کار آفرینی آموزشی بامشارکت بخش خصوصی در مناطق آزاد
 
5ـ گسترش دانایی و تواناسازی فرا کلاسی
 
6ـ برانگیختن مسئولیت اجتماعی بنگاه ها و جوامع و اصناف ذینفع اقتصادی جهت افزایش مشارکت در راستای توسعه آموزش و پرورش و ایجاد اشتغال های موسمی و پایدار
 
توفیق دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت و برنامه ریزان متعهد، مدبر و مشارکت جو در جهت توسعه پایدارمناطق آزاد را ازخداوند متعال مساَلت داریم .