صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مولاوردی

توجه به تعادل جنسیتی در تحقق عدالت موثر است

دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: توجه به تعادل جنسیتی در جنبه های مختلف از جمله در بازار کار، مدیریت ها و در نقش های اجتماعی و خانوادگی زنان می تواند در تحقق عدالت موثر باشد.
 شهیندخت مولاوردی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٧ با عنوان 'زنگ مهر و مقاومت' که در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ١٩ تهران برگزار شد، در نشستی با فرهنگیان درباره تحقق عدالت جنسیتی و احقاق حقوق شهروندی زنان گفت: دستیابی به تعادل جنسیتی و اعتدال باید در همه زمینه ها برای زنان اجرایی شود؛ اینکه گاهی گفته می شود که چرا شما صرفا به دنبال وکیل و وزیر شدن زنان هستید، باید گفت این موضوع یکی از خواسته های مهم در نوع خود است و به دلیل تاثیری که می تواند بر تحقق سایر حقوق زنان داشته باشد، مورد توجه قرار دارد.
وی اظهار کرد: بخش هایی از عدالت جنسیتی به عدالت آموزشی مربوط می شود و بحث دختران بازمانده از تحصیل به عنوان یکی از اولویت ها در حوزه زنان و خانواده است که به آن رسیده بودیم و پروژه های مشترکی با وزارت آموزش و پرورش داشتیم که معاون جدید رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده آنها را پیگیری می کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مولاوردی خاطرنشان کرد: منشور حقوق شهروندی 22 حق و 120 ماده را مورد استناد قرار داده است و مشخصا پنج ماده از این مواد مربوط به حوزه زنان و خانواده است اما این بدان معنا نیست که سایر مواد هیچ شمولیتی نسبت به زنان ندارد و عمومیت آن نشان می دهد که شامل همه شهروندان ایرانی می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی هایی نیز در ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که این ماده در زمان تصویب با رای قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب شد و براساس آن رویکرد حاکم بر حوزه زنان و خانواده رویکرد عدالت جنسیتی است.
دستیار رئیس جمهوری یادآور شد: با پیگیری هایی که در حوزه حقوق شهوندی خواهیم داشت، تعادل در توجه به زن و موضوع خانواده را در برنامه های آتی مد نظر قرار می دهیم و مجموعه این اقدامات است که ما را به نتیجه لازم و هدف مطلوب می رساند و همانگونه که بارها نیز رئیس جمهوری اشاره داشتند دولت به تنهایی نمی تواند این مسئولیت بزرگ را به سرانجام برساند تا زمانی که سایر قوا در کنار دولت قرار نگیرند چون در کشور ما همه اختیارات در حوزه دولت نیست.
مولاوردی درباره آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان و دانشجویان گفت: رئیس جمهوری در پیوست حکم وزاری آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ایشان تذکر می دهد و از آنها می خواهد آموزه های حقوق شهروندی را در برنامه های خود داشته باشند.
وی افزود: در دوره قبلی مذاکراتی با وزیر آموزش و پرورش انجام شده است و فعلا به دو واحد مهارت های زندگی و حقوق شهروندی رسیدیم اما کافی نیست، هنوز نهایی نشده و نیاز به پیگیری دارد؛همچنین باید مذاکراتی با وزرای علوم و بهداشت داشته باشیم. 
دستیار رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در چارچوب مفاهیمی نظیر صلح، مردم سالاری، حقوق شهروندی و آموزش فرهنگی در زمینه های مختلف از جمله موضوع ترافیک، احترام به محیط زیست و قانون، به برنامه های متعددی نیاز دارد و در دوره پیش رو با وزات آموزش و پرورش بیشترین تعامل را خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، مراسم آغاز سال تحصیلی ٩٦-٩٧ با عنوان 'زنگ مهر و مقاومت' امروز شنبه (اول مهر) در هنرستان فنی و حرفه ای دخترانه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ١٩ تهران با حضور شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران، پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی ، رئیس آموزش و پرورش منطقه ١٩ و شهردار منطقه ١٩ و جمعی از معلمان و دانش آموزان برگزار شد.