صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس سازمان نظام مهندسی معدن

حادثه معدن «دندی» حاصل بی‌احتیاطی بود

در پی حادثه ریزش کیک معدنی در "دندی" زنجان، رییس سازمان نظام مهندسی معدن معتقد است که علت این حادثه بی‌احتیاطی حین کار بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نادعلی اسماعیلی دهج ضمن توضیح درباره‌ حادثه‌ای که صبح دیروز (جمعه) در معدن "دندی" زنجان رخ داد و منجر به مفقود شدن یک راننده کامیون زیر انباشت مواد باطله معدنی شد، تصریح کرد: معمولا دپوهایی که از مواد باطله معدنی و کنسانتره‌ها وجود دارد بافت نرم و رونده دارد و در صورتی که هنگام جابجایی آنها احتیاط لازم صورت نگیرد، می‌تواند حادثه آفرین باشد.
 
وی ادامه داد: در حادثه دیروز که در استان زنجان و در فاصله 30 کیلومتری معدن انگوران در منطقه "دندی" به وقوع پیوست، یک لودر و یک کامیون در حال جابجایی باطله‌های معدنی جهت بازیافت بودند که به خاطر برداشت غیراصولی و در نظر گرفتن وضعیت باطله‌های انباشت شده این کیک معدنی دچار ریزش شد و لودر و کامیون را مدفون کرد.
 
اسماعیلی افزود: پس از این اتفاق خوشبختانه راننده لودر توانست از مهلکه نجات پیدا کند اما متاسفانه راننده کامیون همچنان زیر باطله‌های معدنی مدفون است و گروه‌های نجات در حال جست‌وجوی این فرد هستند.
 
رییس سازمان نظام مهندسی معدن با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های ایمنی و HSE در محیط پرخطر معدن، اظهار کرد: حوادثی از این قبیل که مشابه آن نیز هنگام جابجایی باطله‌ها پیش از این رخ داده است، عامل اشتباهات فردی و رعایت نکردن برخی نکات ایمنی است.