صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سفیر ایران در زاگرب در دیدار با هیات تجاری ایران خبر داد

مذاکرات سفارت ایران در کرواسی با بانک مرکزی این کشور برای برقراری روابط بانکی با ایران

محمدرضا صادق سفیر ایران در کرواسی از انجام مذاکرات با بانک مرکزی کرواسی برای عادی سازی ارتباط بانکی ایران و کرواسی خبر داد.
هیات تجاری ایران که از تاریخ 28 تا 31 شهریورماه به کرواسی سفرکرده بود، در آخرین روز حضور خود در زاگرب با محمدرضا صادق، سفیر ایران در این کشور دیدار کرد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران,  سفیر ایران در زاگرب در این دیدار با تأکید بر حمایت دولت دوازدهم از بخش خصوصی از تلاش‌های سفارت‌خانه متبوعش برای تسهیل ارتباط فعالان اقتصادی ایران و کرواسی خبر داد.
 
محمدرضا صادق از انجام مذاکراتی با بانک مرکزی کرواسی برای ارتباط بانکی ایران و کرواسی خبر داد و گفت: با پیگیری‌های سفارت و مذاکرات مختلفی که در زمینه بانکی داشته‌ایم، رئیس بانک مرکزی کرواسی نامه‌ای به سفارت ایران نوشته و در آن تأکید کرده‌ که هیچ مانعی برای برقراری روابط بانکی ایران و کرواسی وجود ندارد و دو کشور می‌توانند بر اساس قوانین و چارچوب‌های بانکی با یکدیگر رابطه داشته باشند. بر این اساس فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند در آینده‌ای نزدیک  شاهد عملیاتی شدن این مذاکرات باشند.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز در این دیدار گفت: سفرای ایران در کشورهای مختلف نقش بسیاری در توسعه روابط همه‌جانبه با کشورها دارند. آقای صادق هم به‌عنوان سفیر ایران در کرواسی، موجب تحولات خوبی در روابط دو کشور خواهند شد.
 
غلامحسین شافعی همچنین با تأکید بر لزوم توسعه بازارهای هدف برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان گفت: تولید قوی و رقابتی برای حضور در بازار کشورهای دیگر بسیار مهم است. کالاهای تولیدی ایرانی هم برای افزایش تقاضا باید بتوانند خود را در بازارهای خارجی به‌خوبی معرفی کنند.
 
شافعی همچنین با اشاره به حضور چند فعال اتاق اصناف در هیات اعزامی گفت: ما به دنبال هماهنگی و همراهی هر چه بیشتر سه اتاق در بخش غیردولتی یعنی اتاق‌ بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق اصناف و اتاق تعاون هستیم چراکه به عقیده ما هر چه بیشتر تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در یک دایره باشند، تأثیرگذاری اتاق‌ها هم بیشتر می‌شود.