صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرصت یک ماهه برای پرداخت جریمه میلیاردی

جزئیات حکم فیفا علیه طارمی و پرسپولیس

جزئیات رای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) علیه باشگاه پرسپولیس و محرومیت مهدی طارمی منتشر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، روز جمعه منابع رسمی در فدراسیون فوتبال تایید کردند که فیفا با ارسال حکمی باشگاه پرسپولیس را از دو پنجره نقل‌ و انتقالات و همین طور مهدی طارمی را به مدت چهار ماه محروم کرده است. دلیل صدور این رای، شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه از باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی بود.
 
ترجمه متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است:
 
۱. ادعای باشگاه ریزه ‌اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است.
 
۲. مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند.
 
۳. باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است.
 
۴. اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ ‌اضافه خواهد شد و کمیته‌ انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است.
 
۵. فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهد.
۶. چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود.
 
۷. باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود.
 
 بر طبق ماده "۵۸" اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا ۲۱ روز بعد از چنین رایی اعلام شود.