صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دیدار سفیر ایران در روسیه با رییس دانشگاه دولتی مسکو

مهدی سنایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه پنج شنبه با ویکتور سادونیچی رئیس دانشگاه دولتی مسکو دیدار کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، طرفین در این دیدار برگزاری سومین اجلاس روسای دانشگاه های ایران و روسیه را از جوانب مختلف مورد بحث و بررسی قرار دادند.
در این دیدار  با اشاره به سابقه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های علمی و آموزشی  و برگزاری دو دور اجلاس روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه در تهران و مسکو و نیز حضور حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر فروردین ماه 1396 خود به روسیه در این دانشگاه و اعطای دکترای افتخاری به وی، بر توسعه همکاری‌های  دانشگاهی روسیه و ایران تاکید شد.
برگزاری سومین دور اجلاس روسای دانشگاه های برتر دو کشور که قرار است در 5 آبان ماه سال جاری در مسکو برگزار شود، از موضوعاتی بود که در این دیدار مورد گفت‌وگو قرار گرفت و طرفین بر اجرای آن با هدف توسعه تعاملات علمی و آموزشی دو کشور تصریح کردند.
همچنین موضوع برگزاری جلسه کارشناسی معاونان دانشگاه‌های شرکت کننده در اجلاس جهت تدوین دستور کار اجلاس و ارائه پیشنهادات به اجلاس روسای دانشگاه ها، از توافقات حاصل شده در این دیدار بود.
ویکتور سادونیچی در این دیدار یادآور شد که این اجلاس باید محلی برای ارائه ایده های جدید و پیشنهاداتی باشد که به مرحله اجرا در آید.
رییس دانشگاه  دولتی مسکو با اشاره به به غنای فرهنگی و تاریخی ایران،  از مراکز دانشگاهی کشورمان دعوت کرد که در سیستم رتبه بندی دانشگاهی که در روسیه ایجاد شده است، مشارکت کنند.
دعوت از مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان برای بازدید از جشنواره علم در روسیه که از 7 تا 10 اکتبر برگزار می شود و دو و نیم میلیون نفر از دانشگاه های سراسر روسیه در آن حضور می یابند، از دیگر موارد مطرح شده در دیدار رییس دانشگاه دولتی مسکو و سفیر ایران در روسیه بود که دو تن از معاونان دانشگاه دولتی مسکو و مسئولان بخش های مطالعاتی و علمی سفارت  کشورمان در آن حضور داشتند.