کد خبر: 72327

پرداخت‌های آفلاین؛ راهکار حل مشکل پول خرد

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیکی با اشاره به سیستم‌های پرداخت آفلاین آنها را یک سیستم کارا و پرسرعت‌ در انجام پرداخت‌های خرد روزانه شهروندان عنوان کرد.

پرداخت‌های آفلاین؛ راهکار حل مشکل پول خرد
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا محمد جلالیان  - کارشناس بانکداری الکترونیکی - با بیان این که زیرساخت‌های تکنولوژیکی برای تجمیع کارت‌های هوشمند در کشور وجود دارد، گفت: کارت‌های هوشمند قابلیت پذیرش اپلیکیشن‌های مختلف و متنوعی را دارند که می‌توان از آنها برای اهداف خاص استفاده کرد، اما آن چیزی که مانع از تجمیع کارت‌ها در یک کارت واحد در کشور می‌شود، بحث هماهنگی نهادها در کنترل یک کارت مخصوص است. چرا که بانک‌ها خود را ملزم به حراست و حفاظت از اعتبار و سپرده‌های افراد در نزد خود می‌دانند.
وی با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ضرورت تجمیع همه کارت‌های جاری در کشور در قالب کارت ملی هوشمند گفت: اساسا در همه جای دنیا کارت‌های هویتی افراد مختص احراز هویت و مسائل و الزامات حاکمیتی و امنیتی است؛ در حالی که کارت‌های پرداخت یا کارت‌های بانکی مساله‌ جداگانه‌ای است. این دو مقوله جدا از هم است که هر یک بهتر است در جای خود قرار بگیرد.
او با بیان این که می‌توان تمهیداتی برای این‌که تنها یک نهاد صادرکننده کارت در کشور وجود داشته باشد، اظهار کرد: در عمل اما اتفاق نظری بین نهادها و شرکت‌های مختلف صادرکننده کارت‌ها وجود ندارد، چرا که هر صادرکننده خود را در قبال کارتی که ارائه کرده است مسئول می‌داند.
این کارشناس بانکداری الکترونیکی با اشاره به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در فضای پرداخت آفلاین گفت: برخی از برنامه‌های اندرویدی روی تلفن همراه قابلیت نصب و ایجاد یک فضای امن برای پرداخت‌های خرد می‌کنند به گونه‌ای که یا تجمیع کارت‌ها در قالب یک برنامه واحد امکان ارائه خدمات همه بانک‌ها در قالب یک ابزار واحد را فراهم می‌آورند؛ هر چند در آن فضا نیز همه بانک‌ها خدمات خود را به صورت جداگانه صادر می‌کنند.
وی با اشاره به پرداختن بانک مرکزی در سال‌های گذشته به مساله کیف پول الکترونیکی در کشور، اظهار کرد: بانک مرکزی پیش از این طرح "سپاس" را ارائه کرد اما به خاطر تحولات تکنولوژیکی که همان برنامه‌های اندرویدی جدید است ایده کارت‌های هوشمند را به تاخیر انداخته است تا مجبور به هزینه دوباره در قبال خدمات پرداخت آفلاینی نباشد.
جلالیان در پایان با بیان این که در آینده شاهد تجمیع موج‌های پرداخت مختلف خواهیم بود گفت که قرار نیست ما از چند ابزار مختلف استفاده کنیم بلکه قرار است از یک ابزار یا سامانه پشتیبان پرداخت‌های آنلاین و آفلاین را مدیریت کنیم. پرداخت‌های خرد را می‌توان در یک بستر آفلاین انجام داد.
گسترش کارت‌های پلاستیکی در اوایل دهه ۵۰ میلادی آغاز شد. هزینه پایین این کارت‌ها که از جنس پلی وینیل کلراید (PVC) بودند باعث شد تا به سرعت جای کارت‌های کاغذی که تحمل تنش‌های فیزیکی و تغییرات آب و هوا را ندارند را بگیرند. اولین کارت پرداخت در سال ۱۹۵۰ توسط Diners Club به صورت محدود برای اعضای ویژه ساخته شد تا به جای پول نقد از آن استفاده کنند. در ادامه رستوران‌ها و هتل‌ها هم به استفاده از این نوع کارت‌ها اقدام کردند به خاطر همین در آن دوره از آنها به عنوان کارت سفر و سرگرمی یاد می‌شد اما امروزه کارت‌های هوشمند یا کارت‌های شهروندی با استفاده از همین فناوری طراحی و در شهرها به کار گرفته شدند. این کارت‌ها امکان پرداخت کلیه خدمات شهری را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به پرداخت پول نقد فراهم می‌آورند که هم در سرعت و هم هزینه‌ها موجب صرفه جویی می‌شوند.
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • ارتباط استعمال سیگار الکترونیکی با افزایش ریسک ذات الریه
  • مصرف میوه و سبزیجات به توقف گسترش سرطان سینه کمک می کند
  • ارتباط ضربه به سر و زوال عقل در سنین بالاتر
  • مصرف غذاهای فرآوری شده ریسک سرطان را افزایش می دهد
  • نوشیدنی کتون به کنترل قند خون دیابتی ها کمک می کند
  • هدر رفت منابع تأمین اجتماعی با طرح تحول سلامت
  • هدر رفت منابع تأمین اجتماعی با طرح تحول سلامت
  • ادعای تماس با مسافران هواپیما قبل از سقوط
  • تحرک در بازار مسکن با ابزار لیزینگ
  • تحرک در بازار مسکن با ابزار لیزینگ
  • جبران کسری بودجه با منابع کارگران
  • نخستین فیلم از لحظه یافتن لاشه هواپیما
  • نمایندگان کارخانه سازنده هواپیما امروز به تهران می‌رسند
  • قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند
  • نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی
  • اولویت مدیریت شهری حل معضل ترافیک و آلودگی است
  • هوای تهران سالم است
  • کار انتقال پیکرها را تا قبل از پایان امروز آغاز می کنیم
  • برجام الگوی خوبی از اثرگذاری و تقویت ضریب امنیتی منطقه و جهان است
  • نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم اسفندماه برگزار می شود
  • فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند برکنار می شوند
  • لایحه حمایت از کودکان هفته آینده به جلسه علنی مجلس می رود
  • برپایی بیش از 700 بازارچه صنایع دستی در نوروز 97
  • امروز به "کاخ گلستان" نروید
  • دعوا بر سر نفع و ضرر تجارت ترجیحی ایران و ترکیه
  • کاهش ۱۰ درصدی هزینه فاینانس‌ها با ارتقای رتبه اعتباری
  • 35 تن قارچ ترافل بومی به اروپا صادر شد
  • لهستان پیگیر راه‌اندازی خط مستقیم هوایی به ایران
  • ارزش ریال ایران ۲۰درصد افت کرده است
  • قیمت طلا به ۱۳۴۳ دلار رسید
  • عقب نشینی 152 پله ای شاخص بورس
  • غول‌های فناوری در میان با ارزش‌ترین برندهای جهان
  • کمک بلاعوض دولت برای مرمت و بازسازی قنوات
  • تاثیر مصرف نوشابه های گازدار بر قدرت باروری
  • جذب 70 درصدی سهم تسهیلات استان از محل رونق تولید
  • آزمون تعیین صلاحیت کارشناسان فنی شرکت رنا
  • مشاور رییس جمهور جانباختگان حادثه سقوط هواپیما تسلیت گفت
  • حمایت همه جانبه دولت سوئد از گسترش همکاری های سایپادیزل و ولوو تراکس
  • تحقق علم و عمل از ویژگی‌های بارز دانشجویان کارآفرین است
  • تدوین مصوبه جدید برای کنترل تبلیغات مزاحم / برخی خطوط بدون شکایت مسدود می‌شوند!
  • تدوین لوایح پنجگانه حوزه ICT برای ارائه به مجلس
  • اجرای طرح پدافندی مراقبت سندرومیک بیماری‌های واگیر در گیلان
  • مشکل اصلی جوانان از نگاه معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش
  • برگ جدیدی از روابط نفتی ایران و هند
  • خروج ۱۰۰ هزار نفر از پوشش کمیته امداد با تسهیلات بانک ملت
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • مشاهده لکه سیاه توسط بالگردهای امدادی در ارتفاعات روستای بیده
  • نمایشگاه نوروزی شاهرود با ۵۰ غرفه برگزار می‌شود
  • ۲۰ رئیس شعب بانک سپه بین برترین‌های سیستم بانکی
  • افخمی : موفقیت های بانک صنعت و معدن حاصل کارگروهی در این بانک است