صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کارلوس توس: فوتبال چین ۵۰ سال دیگر هم پیشرفت نمی‌کند

ستاره آرژانتینی شاغل در لیگ چین به انتقاد از سطح فنی بازیکنان چینی و لیگ فوتبال این کشور پرداخت.
به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز ‌و ‌به نقل از اسکای اسپورت، کارلوس توس یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال جهان به شمار می‌آید. او با وجود این که از چند تیم اروپایی خوب پیشنهاد داشت، اما تصمیم گرفت راهی لیگ چین شود. مهاجم پیشین منچستریونایتد و یوونتوس هفته‌ای ۶۱۵ هزار پوند از تیم چینی به جیب می‌زند ولی اضافه وزنی که در این هفته‌های اخیر داشته است صدای اعتراض چینی‌ها را درآورده است.
کارلوس توس که در ۱۳ بازی در لیگ چین ۳ گل به ثمر رسانده است و عمل ضعیفی در این لیگ داشته، بعد از انتقاداتی که رییس باشگاه شانگهای از او داشت گفت: بازیکنان چینی از نظر تاکتیکی سطح بسیار پایینی دارند. برخلاف اروپا و آمریکای جنوبی، در چین فوتبالیست‌ها از کودکی فوتبال بازی کردن را یاد نمی‌گیرند و خیلی دیر شروع به یادگیری فوتبال می‌کنند. فوتبال این‌جا با بقیه جاهای دنیا متفاوت است و فکر کنم ۵۰ سال دیگر هم فوتبال چین نتواند پیشرفت کند و به جایی در فوتبال جهان برسد.
انتقادات توس در حالی مطرح می‌شود که سرمربی جدید شانگهای به دلیل اضافه وزن توس، به او اجازه بازی نمی‌دهد و عنوان کرده این بازیکن برای حضور در ترکیب تیمش باید خود را لاغر کند.
بازیکنان بزرگی چون هالک، اسکار، رامیرس، کارلوس توس و ریکاردو کاروالیو در لیگ چین فعالیت می‌کنند و حقوق‌های نجومی از باشگاه‌های این کشور دریافت می‌کنند.