صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اکتشاف معادن سیستان و بلوچستان اولویت دولت در این حوزه است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سیستان و بلوچستان به واسطه داشتن ظرفیت های بکر معدنی از اولویت های نخست دولت در بخش اکتشاف است.
به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در جشنواره هامین(جشن برداشت خرما) که در قلعه تاریخی سب شهرستان سیب و سوران واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: این استان از نظر معادن یکی از استانهای غنی کشور است.
وی بیان کرد: کار اکتشاف در سیستان و بلوچستان و سراوان با تمام توان ادامه دارد و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.
وی تصریح کرد: کار اکتشاف در بیش از 15 هزار کیلومتر مربع از معادن شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان در سال 93 انجام شده است.
وی ادامه داد: سراوان از منطقه های غنی و دارای معادن فراوانی است که می توان به وجود مس، سنگ آهن، کرومیت و طلا در این شهرستان اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما به عنوان سازمان ایمیدرو وظیفه داریم تا با مشارکت بخش خصوصی هماهنگی های لازم را برای ساخت کارخانه در بخش معدن انجام دهیم.
کرباسیان اظهار داشت: به همت استاندار سیستان و بلوچستان بخش خصوصی در این استان فعال شده است و ما وظیفه داریم از این سرمایه گذاران حمایت ویژه ای داشته باشیم.
وی بیان کرد: صنعت و معدن نماد اقتصاد مقاومتی است و در دنیا از جمله کشورهای برتر معدنی هستیم.
وی ادامه داد: دولت با فعال کردن بخش معدن و شکوفایی اقتصاد کشور در تلاش است تا به نفت متکی نباشیم.
وی تصریح کرد: ایران ظرفیت های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد.
به گزارش ایرنا مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور شرکت در جشنواره هامین و نشست شورای راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان امروز/چهارشنبه/ به شهرستان سیب و سوران در جنوب شرق این استان سفر کرد. 
شهرستان سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.