صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تبلیغات - قسمت هفت

۱۰ اشتباه بزرگ در تبلیغات اینترنتی

چیزی که نیاز به تبلیغات اینترنتی را بیش از پیش نمایان می سازد ف توسعه روز افزون فضای اینترنت و افزایش خارج از تصور سایت های ایرانی برای معرفی برند یا فروش اجناس خود است و تمام این کسب و کارهای اینترنتی به نوعی با یکدیگر در رقابت اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل آرازگیف، لازم است که پیش از حذف هر گونه هزینه ای ، علم لازم در این زمینه را بدست آورید و اشتباهات رایج خود را بشناسید.در ادامه به ۱۰ مورد از اشتباهات رایج تبلیغات اینترنتی اشاره می کنیم:

1-    تبلیغات pop up
همه ما به این مورد آگهی های مزاحم برخورد کرده ایم.آگهی هایی که زمانی که در حال گشت و گذار اینترنتی هستیم بر روی صفحه نمایشگر شما بصورت مزاحم بالا می آیند.این نوع از تبلیغات جزو بی اثرترین تبلیغات هستند زیرا علاوه بر مزاحمتی که برای کاربر ایجاد می کنند ، در زمانی به او نشان داده می شوند که نیازی به آن ها ندارد و برای رفع مزاحمت ، آن ها را نخوانده می بندد.علاوه بر این موارد نرم افزارهایی وجود دارند که مانع از نمایش این گونه تبلیغات می شوند.pop upها تنها در افزایش بازدید موثرند و نه فروش و تاثیر بسیار ناچیزی در فروش خواهند داشت.
۲ – اتلاف پول
هیچ مدیری مایل نیست پول خود را صرف راهی کند که بازگشت هزینه ندارد.بسیاری از مدیران برای درج تبلیغات خود بدنبال سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند .اما نکته مهم این است که سایتی که صرفا بازدید بالایی دارد ممکن است برای کسب و کار ما بکار نیاید .یعنی مخاطبان آن سایت به اجناس ما نیاز نداشته باشند.پس صرف بالا بودن بازدید کمکی به ما نخواهند کرد و مرتبط بودن سایت نیز بر میزان فروش نهایی تاثیر می گذارد.
۳ – spam یا هرزنامه ها
اگر از ارسال گروهی ایمیل به شکل درستی استفاده شود بازخورد مناسبی خواهد داشت.
اما اگر شما بدون درخواست مخاطب به آن ها ایمیل بزنید ممکن است دچار مشکلات هرزنامه شوید و پس از این ایمیل هایتان بجای پوشه inbox به پوشه spam منتقل شود.در نتیجه در موارد بعدی که بخواهید ایمیل ارسال کنید شانس خود را برای دیده شدن از دست خواهید داد.برای جلوگیری از spam شدن می توانید در پایان ایمیلتان برای مخاطب این مورد را اضافه کنید که در صورتی که مایل به دریافت ایمیل نیستند به شما اطلاع دهند تا از لیست مخاطبانتان حذف شوند.
۴ – پرداخت مبالغ هنگفت به تهیه کنندگان پیام های تبلیغاتی
برای تهیه تیزرهای تبلیغاتی راه های متفاوتی وجود دارد.شما میتوانید به اشخاص متبحری که در این زمینه تجربه دارند مراجعه نمایید و یا از بازار نرم افزارهایی که در بازار موجودند برای ساخت سریعتر و بی هزینه کلیپ های تبلیغاتی استفاده نمایید.فراموش نکنید که یا شعار تبلیغاتی که یاد مخاطب بماند و یاداور خدماتی که توسط شما ارائه می شود.
۵ – استفاده از تبلیغات منسوخ و تکراری
اگر از تبلیغات قدیمی استفاده می کنید نباید منتظر ارتقای برند و نام تجاری خود باشید.
گرچه شعار و لوگوی شما برای سالیان متمادی یکسان باشد اما استفاده از روش های تبلیغاتی باید به روز و متنوع باشد.بطوری که باعث اشتیاق مخاطبان شود.یکی از راه های جلب رضایت مشتری در ضمن تبلیغات استفاده از هدایای تبلیغاتی است.
۶ – ترجیح روش تبلیغات به محتوای آن
بسیاری از مدیران نوع تبلیغ را مهم تر از چیزی میدانند که در ضمن آن می خواهد ارائه شود.مثلا ارائه یک انیمیشن پر زرق و برق.اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ارائه اطلاعاتی که شما می خواهید به مخاطب ارائه دهید به اندازه شیوه ارائه آن مهم است.محتوا ، کلمات مورد استفاده ، ساختار و مشخصات محصول یا … از مواردی است که باید به آن اهمیت داد.
۷ – ارائه ندادن راهکار به مخاطب
شما باید برای کلیک بر روی تبلیغات خود یک گزینه تشویقی در نظر بگیرید.بعنوان مثال بر روی یک دکمه درج کنید برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید و یا در قبال کلیک بر روی دکمه ای یک امتیاز خرید به مخاطب بدهید.و یا اینکه برای ذکر کنید برای استفاده از تخفیف خرید تا ۳ روز دیگر مهلت دارید.
۸ – تمام تبلیغات را حذف تبلیغات در اینترنت کنید
به این توجه کنید که تمام مخاطبان شما در دنیای مجازی نیستند پس صرف تمام هزینه برای این روش کار عاقلانه ای نیست.مشتریان شما در دنیای واقعی نیز باید بتوانند شما را دنبال کنند.استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از آن روش هاست.
۹ – طراحی نامناسب تبلیغات
برای جلب توجه مخاطب از رنگ هایی که چشم را می زند استفاده نکنید.همچنین اگر فونت فارسی استفاده می کنید ، فونتی را برگزینید که به راحتی و با یک نگاه اجمالی خوانده شود.بنر های شما نباید خیلی شلوغ باشند و باید در یک نگاه مهمترین هدف شما را نشان دهند .همچنین نباید تحرک تصاویر خیلی زیاد باشد.توجه کنید که شما برای سرگرمی مخاطب بنر نمی سازید.هدف از بنرها انتقال مفهوم یا هدفی خاص است.
۱۰ – مکان و زمان مناسب برای نمایش آگهی
برای اثر بخشی بیشتر تبلیغات خود از مکان دقیقتر نمایش آگهی خود مطلع شوید.همچنین اینکه چه تاریخ و ساعتی از روز به نمایش در خواهد امد نیز مطمعن شوید.توجه به این نکته که بازخورد تبلیغاتی که در بالای صفحه ، نمایش داده می شوند بیشتر از پایین صفحه است نیز مفید است.
امید است با استفاده از مطالب فوق اثر بخشی بیشتری از تبلیغات اینترنتی خود حاصل نمایید و با استقبال هرچه بیشتر از برند شما، مواجه گردید.