صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نامورمطلق مطرح کرد

تعداد گالری‌های صنایع دستی افزایش می‌یابد

معاون صنایع‌دستی کشور از اختصاص تسهیلات به گالری‌های صنایع‌دستی خبر داد و گفت: از چند گالری‌دار خواسته‌ایم بخشی از فعالیت خود را به معرفی صنایع‌دستی اختصاص دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازمهر،  بهمن نامورمطلق در گفتگو با خبرنگار مهر راه‌اندازی گالری‌های صنایع دستی را یکی از ضرورت‌های این حوزه دانست و افزود: ما برای مدیریت بهتر و همچنین معرفی صنایع دستی به فضاهای بیشتری از شوروم و پایانه و موزه و گالری نیاز داریم. برای مثال تنها یک گالری صنایع دستی در تهران وجود دارد که عمده فعالیت خود را بر آثار فلزی متمرکز کرده در حالی که ما به تعداد گالری های بیشتر احتیاج داریم و خوب است همان طور که چندین و چند گالری فعال در زمینه هنرهای تجسمی وجود دارد، گالری‌هایی هم به صنایع دستی اختصاص پیدا کند.
 
معاون صنایع دستی کشور در پاسخ به این که چه تسهیلاتی در اختیار گالری‌دارها قرار می‌گیرد گفت: ما با چند گالری‌دار صحبت کرده و از آنها خواسته ایم بخشی از فعالیت خود را به معرفی صنایع دستی اختصاص دهند. همچنین قرار است وام و تسهیلات بانکی در اختیار گالری‌دارها قرار دهیم. اگر نمایشگاهی برگزار کردند در زمینه تبلیغات به آنها کمک و تجار را به این گالری دارها معرفی کنیم.
 
نامورمطلق در جواب این پرسش که بهتر نبود گالری ملی صنایع دستی به جای کاخ- موزه سعدآباد در مرکز شهر شکل بگیرد بیان کرد: مطمئنا اتفاق بهتری بود. دلخواه ما هم این بود که گالری ملی صنایع دستی در مرکز شهر و در جایی چون خیابان کریمخان باشد اما فضایی برای این کار نداشتیم؛ از ان طرف بخشی از سعداباد را می خواستند به بخش خصوصی واگذار کنند تا وی آی پی رستوران شود و ما با کلی چانه‌زنی توانستیم  مسئولان سعدآباد را راضی کنیم تا این بخش به گالری تبدیل شود که البته در این فضا، کارهای ترویجی در راستای معرفی صنایع دستی انجام می دهیم و فروش نداریم.
 
معاون صنایع دستی کشور از شکل گیری نخستین پایانه صنایع‌دستی خبر داد و گفت: یک انبار بزرگ در جاده قدیم کرج در اختیار ما قرار گرفته که بزرگ است و چند هزار متر ظرفیت دارد. از سوی دیگر نزدیک فرودگاه است و می‌تواند به پایانه صادراتی تبدیل شود.
 
نامورمطلق همچنین به ضرورت وجود یک شوروم اشاره و بیان کرد: وقتی یک هیئت تجاری به ایران می‌آید، ما نمی‌دانیم این افراد را کجا ببریم تا با انواع مختلف صنایع‌دستی ایران آشنا شوند؛ البته قرار است با موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، فروشگاه صنایع‌دستی که در خیابان ویلا و در مجاورت ساختمان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران قرار داشت و به بخش خصوصی اجاره داده شده بود را در اختیار بگیریم و به شوروم ملی تبدیل کنیم.