صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر کشور

ایران از بالاترین ضریب امنیتی در منطقه برخوردار است

وزیر کشور گفت: استان البرز به عنوان امانت به آقای نجفی سپرده می‌شود، امانتداری فقط حفظ صرف نیست، امانتداری حفظ به همراه تقویت و اعتلاست.
 عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید البرز که امروز سه شنبه (۲۸ شهریور) در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد گفت: این جلسه برای قدردانی از زحمات آقای طهایی و معرفی آقای نجفی به عنوان استاندار البرز تشکیل شده است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا ، رحمانی فضلی افزود: آقای طهایی با تجربه خوبی که در استانداری داشتند،  با هماهنگی ها کارنامه قابل قبولی ارائه کردند که مهمتر از همه خود مردم باید شاهد این کارنامه باشند.
 
وی ادامه داد: ان‌شاالله خداوند تمام خدمات ایشان را قبول می کند، ما هم از زحمات ایشان تشکر می کنیم، در دولت نیز از ایشان تشکر شد.
 
وزیر کشور در خصوص استاندار جدید البرز گفت: آقای نجفی از مدیران با سابقه‌ای هستند که در این چهار سال استاندار گیلان بودند و در آنجا کارنامه موفقی داشتند.
 
وی ادامه داد: گیلان با ویژگی‌هایی که دارد و موضوعاتی با پیچیدگی‌ها و ابعاد مختلف در کنار تجربه‌های قبلی، ورزیدگی مفیدی را برای ایشان به ارمغان داشته و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت در البرز ایشان را به کار بگیرد.
 
رحمانی فضلی با بیان این که ما اطلاع کامل از البرز و اهمیت آن به ویژه همجواری با تهران داریم اظهار کرد: همین ما را مجاب کرده که کرج را با تهران یکپارچه ببینیم.
 
وی خاطرنشان کرد: مسائل البرز جدا از تهران نیست؛ بنابراین استاندار باید به ویژه در مسائل اقتصادی توانمندی داشته باشد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه ایشان قطعا با همیاری همه مسئولان در این استان موفق خواهند شد افزود: ما در انتخاب مدیران کماکان بر محورهای مد نظر تاکید می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: مردم یک انتخابات بسیار باشکوه و عظیم به صورت کاملا سالم و در فضایی امن و با مشارکت بالا انجام دادند و همه تفکرات موجود برنامه‌ها و نامزدها را تقدیم ملت کردند.
 
رحمانی فضلی افزود: با تعاملاتی که در حوزه‌های مختلف بود مردم با رای بالا و خوب دکتر روحانی را انتخاب کردند؛ بنابراین دولت خود را موظف می داند همه برنامه های انتخاباتی خود را اجرایی و عملیاتی کند.
 
وی تصریح کرد: همه دولت‌ها در انتخاب مدیران کسانی را انتخاب می‌کنند که به برنامه‌های دولت اعتقاد داشته باشند؛ بنابراین ما هم انتظار داریم استانداران فرمانداران و بخشداران این برنامه‌ها را که بعد از تنفیذ و رای اعتماد مجلس به وزرا دیگر برای ۲۴ میلیون نفر نیست و برای ۸۰ میلیون نفر است اعتقاد داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه  حق دولت است که مدیران به نگاه آن نزدیک باشند، افزود: ولی برنامه‌های دولت برای همه مردم است و یقینا باید از همه ظرفیت‌های مردم استفاده شود و این مشارکت  باید هم در اجرا و هم در بهره‌برداری با مد نظر  قرار داشتن مردم باشد.
 
وزیر کشور مردم را محور و ثقل اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:  همه ما در خدمت مردم هستیم .
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: پس اعتقاد به برنامه‌های دولت یکی از ویژگی‌های مد نظر ماست .
 
وزیر کشور موضوع دوم در انتخاب استاندار را قدرت هماهنگی با برنامه‌های مد نظر عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های مختلف همه با یک هدف در استان کار می‌کنند و آن تقویت دین و خدا و نظام جمهوری اسلامی ایران و خدمت رسانی به مردم است.
 
وی با بیان اینکه استاندار به عنوان نماینده عالی نظام در استان باید قدرت هماهنگ کنندگی با همه دستگاه‌ها را داشته باشد اظهار کرد: همه باید کار کنیم و استاندار به عنوان عنصر هماهنگ کننده باید قدرت این کار را داشته باشد.
 
وزیر کشور افزود: استاندار باید قدرت تعامل داشته باشد و این بدون کمک مردم  پیش نمی‌رود. 
 
رحمانی فضلی در ادامه گفت: بحث فعالیت‌های سیاسی مد نظر همه مسئولان نظام است، ما یک نظام مشارکت‌جو و هدفدار هستیم؛ بنابراین در این حوزه افراد با سلایق مختلف باید تلاش کنند این هدف محقق شود.
 
وی افزود: در این حوزه محدوده کار همه ما براساس قانون تعیین می شود آن چیزی که ثبات در جامعه ایجاد می کند قانون است؛ بنابراین همه فعالین سیاسی باید مورد حمایت و صیانت استاندار باشند و این وقتی رخ می‌دهد که استاندار قدرت تعامل با همه را داشته باشد.
 
وی در ادامه از اهمیت حوزه اقتصاد گفت و تصریح کرد: استاندار باید قدرت صیانت حمایت و بسیج کنندگی فعالیت‌های اقتصادی را داشته باشد .
 
رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز اصالت و هویت انقلاب اعتقادات دینی است، اصول ما برخاسته از این است و ما اگر فکر کنیم بدون تکیه بر این اصول و با توسل به اندیشه‌های لیبرالی، سوسیالی و پراگماتیستی می‌توانیم از ظرفیت مردم استفاده کنیم حتما اشتباه می‌کنیم.
 
وزیر کشور ادامه داد: ما ادعا کردیم در دنیا حکومت جدیدی را ارائه می‌دهیم که مبنای آن دین است؛ بنابراین استاندار باید قدرت تعامل در حوزه دینی و فرهنگی با مردم را داشته باشد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ویژگی بعدی تجربه است و انتخاب استانداران باید با نگاه مبتنی بر قانون و با پوشش همه مردم باشد، گفت: اولین اولویت ما اقتصاد مقاومتی است، همه قوا و مسئولین باید در این موضوع را در اولویت اول قرار دهند چون توجیه سیاسی، امنیتی ، اجتماعی و فرهنگی دارد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین تهدید ما در حوزه اقتصاد است گفت: دولت هم با جدیت آن را پیگیری می‌کند .
 
وی ادامه داد: اولویت بعدی آسیب‌های اجتماعی است، رهبری در این حوزه تکلیف همه را مشخص کرده است و در مهرماه باید به ایشان گزارش کار بدهیم .
 
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی مساله اصلی در آسیب‌های اجتماعی است گفت: استاندار باید در این حوزه فعال باشد. 
 
وی در ادامه امنیت را یکی دیگر از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: موضوع امنیت همیشه برای ما اهمیت زیادی داشته است، ما از بالاترین ضریب امنیتی در منطقه برخورداریم اما بالاترین تهدیدها هم علیه ماست.
 
رحمانی فضلی اضافه کرد: رضایت مردم موجب پشتیبانی ار امنیت است؛ بنابراین ما ضمن تجهیز نیروهای نظامی به هر نوع سلاح مجاز که در عرف و شرع قانون به ما اجازه داده شده است، باید بستر رضایت اجتماعی را نیز فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: بزرگ‌ترین وظیفه وزارت کشور در همه این موضوعات هماهنگ کنندگی است، مثلا در حوزه امنیت داخلی که وظیفه اصلی است نقش وزارت کشور هماهنگ کنندگی است.
 
وی افزود: ما اگر توفقیق استاندار در استان را می‌خواهیم همه باید با هم هماهنگ باشیم.
 
رحمانی فضلی در ادامه بخشی از ویژگی‌های یک مسئول را برشمرد و گفت: وظیفه یک حاکم تحمل، صبر، تلاش و دلسوزی است، اگر این ویژگی‌ها را نداشته و قدرت تحمل را نداشته و شهامت صداقت را نداشته باشیم مطمئن باشیم که نمی‌توانیم نقش خود را خوب ایفا کنیم.
 
وی افزود: باید تمرین کنیم خیلی از دردها را در سینه نگه داریم و سعه صدر داشته باشیم، نباید زود از کوره در رفت باید مردم را امیدوار نگه داشت امید است که به مردم انگیزه حرکت می‌دهد.
 
وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما بعضی جاها مردم را تحقیر می‌کنیم ما نباید برای نفوذ در دل مردم به گونه‌ای حرف بزنیم که مردم احساس حقارت کنند، مردمی که این انقلاب را رقم زده و این سال‌ها تحریم را تحمل کرده‌اند؛ چرا باید حرف‌هایی بزنیم که موجب حقارت شود.
 
وی تصریح کرد: به جز وحدت نباید چیزی را فریاد بزنیم استاندار حتما باید با مردم مواجه شود و حرف‌های آنان را گوش کند، فریاد این مردم هم برای ما هدایتگر است.
 
رحمانی فضلی افزود: امیدارم خداوند به همه ما در این مقطع به عنوان طلیعه محرم و هفته دفاع مقدس توفیق خدمت دهد و از خدا بخواهیم که ما را آگاه و عامل به وظایف بکند.
 
وزیر کشور در پایان گفت: استان البرز به عنوان امانت به آقای نجفی سپرده می شود، امانتداری فقط حفظ صرف نیست امانتداری حفظ به همراه تقویت و اعتلاست.