چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در صورت تامین شدن امنیت

بازارچه صنایع دستی برای راهپیمایان اربعین برگزار می‌شود

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی گفت: به شرط تامین شدن امنیت در کربلا، بازارچه‌های صنایع دستی را برای راهپیمایان اربعین برپا می‌کنیم.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا،  پویا محمودیان - مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی -  اظهار کرد: نمایشگاه‌های مرتبط با حال‌وهوای عاشورایی همزمان با ماه محرم در استان‌ها برگزار می‌شود. امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در اربعین حسینی قبل از نقطه صفر مرزی و بعد از آن در کربلا به شرط تامین فضای امنیتی، بازارچه فروش صنایع دستی برگزار می‌شود.
 
او تاکید کرد: اگر امنیت کربلا برای اربعین تامین شود، می‌توانیم این کار را انجام دهیم و شاهد این باشیم که صنایع دستی در تمام رویدادهای فرهنگی حضور داشته باشد و جایگاه خودش را حفظ کند.
 
مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی با بیان این‌که در بحث تجارت الکترونیک اقدامات خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: یکی از این اتفاقات خوب و سرنوشت‌ساز که همچنان برای آن در حال مذاکره هستیم، در بخش صادرات محصولات هنرمندان صنایع دستی است. به همین منظور، کمپین «شما هم می‌توانید صادر کنید و بفروشید» را راه‌اندازی می‌کنیم. سایت این کمپین از ۱۷ مهرماه در ۳۱ استان راه‌اندازی می‌شود تا هنرمندان از این طریق بتوانند محصولات خود را صادر کنند.
 
محمودیان افزود: در حوزه بازار داخلی نیز کافه‌ای در بازارچه اودلاجان که همه‌ی طراحی و ظرف‌های آن، صنایع دستی است، راه‌اندازی شده است. این کافه با هدف پذیرش گردشگران داخلی و خارجی در منطقه ۱۲ فعالیت می‌کند.