صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

«جشن شکوفه‌ها»، فردا برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از برگزاری جشن شکوفه‌ها فردا (چهارشنبه) در منطقه 11 تهران به صورت نمادین برای کل کشور خبر داد.
 باقری در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب ویژه مدارس شهر تهران، گفت: شرایط برای بازگشایی مدارس در ابتدای مهرماه فراهم شده و بیش از چهار هزار مدرسه در تهران آمادگی خود را برای آغاز  سال تحصیلی ایجاد کرده‌اند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: فردا (چهارشنبه) در منطقه 11 تهران «جشن شکوفه‌ها» برای دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی برگزار خواهد شد و این مراسم به صورت نمادین برای کل کشور خواهد بود؛ روز شنبه نیز «جشن بازگشایی مدارس» با حضور رییس‌جمهور انجام خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: امسال یک میلیون و 100 دانش‌آموز ابتدای مهرماه بر سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد. این در حالی است که این تعداد جمعیت از جمعیت برخی استان‌های کشور بیشتر است. حدود 200 هزار نفر از این دانش‌آموزان از سرویس مدارس استفاده می‌کنند که جمعیت زیادی را شامل می‌شود. خوشبختانه دستگاه‌های مربوطه امسال بسیار خوب عمل کرده‌اند و برای اولین بار ماده 18 قانون به خوبی اجرایی شده است. امیدواریم در سال‌های بعد این طرح توسعه یابد.
 
باقری با تاکید بر اینکه بهترین ناظر، اولیاء و خانواده‌ها هستند، گفت: هر چه نقش اولیاء بیشتر شود، کنترل و نظارت بهتر انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در بحث کاهش ترافیک باید رویکرد ما حتی‌الامکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در محل سکونت باشد تا فاصله تردد آنها کمتر شود و اگر قرار است فاصله‌ای توسط دانش‌آموز برای رسیدن به مدرسه طی شود باید حتما از سرویس مدارس استفاده شود تا به این ترتیب شاهد کاهش حجم ترافیک باشیم.