صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قاسمی

نشست با وزیران خارجه 1+5 از مهم‌ترین برنامه‌های ظریف در سفر به نیویورک است

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ظهر چهارشنبه به وقت نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و بعد از ظهر همان روز این شهر را به مقصد تهران ترک می‌کند.
 بهرام قاسمی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهوری کشورمان در حاشیه حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بعضی از روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و رایزنی خواهند کرد به برخی دیگر از برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر چند روزه اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی سازمان ملل و انجام دیدارهای حاشیه‌ای در آن فرصت مناسبی برای بیان سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران و همچنین تشریح نوع نگاه تهران به تحولات منطقه و جهان است.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، این دیپلمات کشورمان با بیان اینکه بعد از ظهر روز چهارشنبه رئیس‌جمهور نیویورک را ترک می‌کند، ادامه داد: آقای ظریف همچنان در نیویورک خواهند بود و برنامه‌های مشخصی را که برای ایشان تدوین شده است، پیش می‌برند.
 
وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در جریان این سفر با تعدادی از همتایان خود که در مجمع عمومی سازمان ملل حضور دارند دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد، افزود: ایشان همچنین با تعدادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو و در برخی از اندیشکده‌های این کشور سخنرانی می‌کنند.
 
قاسمی در ادامه گفت‌وگو با رادیو خاطرنشان کرد: دیدار با وزیران خارجه 1+5 یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آقای ظریف در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است.