صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

تبدیل چابهار به مرکز گردشگری جنوب شرق کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از انعقاد بیش از 200قرارداد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی در یک سال اخیر خبردادوگفت: پروژه های بزرگ گردشگری از جمله احداث شهرتوریستی رویال صدف و بزگترین هتل جنوب شرق کشور که توسط سرمایه گذارن ایرانی وبین المللی در حال اجراست ،چابهار را به مرکز گردشگری کشور تبدیل می کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مانا، عبدالرحیم کردی از تسهیل در صدور مجوز های سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار خبرداد وگفت: تاکنون بیش از سه هزار شرکت سرمایه گذاری ایرانی و خارجی در منطقه آزاد چابهار به ثبت رسیده است که سهم مهی در تولید واشتغال محلی وملی دارد.
وی بااشاره به ایجاد سه صنعت بزرگ بین المللی در منطقه آزاد چابهار افزود: در یک سال اخیر بیش از 200قرارداد صنایع بزرگ و متوسط در زمینه تولید میان منطقه آزاد چابهار با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.
کردی از ساخت کارخانه سنگ در منطقه آزاد چابهار خبرداد وگفت: این کارخانه با سرمایه گذاری مشترک 39میلون یورویی شرکت تجارت تات مکران وکمپانی ایتالیایی simec در زمینی به مساحت 9هکتار در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار درحال ساخت است.
وی از بهره برداری فاز نخست این کارخانه در مدت 24 ماه خبرداد وگفت: با راه اندازی کامل این کارخانه زمینه اشتغال بیش از 800نفر به صورت مستقیم وغیر مستقیم فراهم می‌شود.
رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد چابهار بابیان اینکه درساخت این کارخانه از تکنونولوژی روز دنیا استفاده می شود، تصریح کرد: ارزش ماشین آلات این کارخانه 20میلون یورو است که به صورت فابنانس تامین می شود.
به گفته مدیرعامل ظرفیت تولید کارخانه 20 میلیون یورو است وبازارهای هدف آن به ترتیب کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آسیای میانه، حاشیه اقیانوس هند، روسیه و اروپا است.
کردی درپایان خاطرنشان کرد: بزرگترین هتل جنوب شرق در بندر چابهار با سرمایه گذاری300 میلیارد تومان و با متراژ 110 هزار متر مربع در حال ساخت است که به همراه پروژه شهر توریستی رویال صدف که هم اکنون مراحل ساخت خود باسرعت خوبی پشت سر می گذارد، چابهار را به مرکز گردشگری منطقه جنوب شرق وحتی کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل می کند.