تولید محتوا یکی از مهمترین بخشهای فضای مجازی است و با اینکه درباره اهمیت آن صحبتهای بسیاری شده، اما توجه چندانی به توسعه و گسترش آن نشده است.
سرمقاله
تولید محتوا یکی از مهمترین بخشهای فضای مجازی است و با اینکه درباره اهمیت آن صحبتهای بسیاری شده، اما توجه چندانی به توسعه و گسترش آن نشده است. البته نمیتوان بهطور کلی منکر هرگونه پیشرفت در این حوزه شد و تلاشهای صورتگرفته در آن را نادیده انگاشت، چراکه تولید محتوای بومی فضای مجازی 10 برابر شده و تا پایان سال ۹۵، توسعه محتوای بومی به دو برابر رسید. همچنین با افتخار میتوان اشاره کرد که اجرای این طرح مطابق با اهداف اقتصاد مقاومتی در سال جاری ادامه
خواهد داشت.
این در حالیست که توسعه و تولید محتوا یکی از ملزومات توسعه کسبوکارهای بومی بوده و لازم است در این راستا حمایتهای بیشتری صورت گیرد. تولید محتوای مناسب و گسترده نیازمند زیرساخت مناسب و باکیفیت است که وظیفه فراهم کردن آن نیز با دولت خواهد بود. البته در این بین نقش بخش خصوصی نیز بسیار مهم جلوه میکند، چراکه در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی شاهد راهاندازی کسبوکارهای نوپا و نوین هستیم، اما بخش خصوصی در صورتی میتواند در این پروژه فعالیت داشته باشد و توسعه محتوای بومی را رقم بزند که با کاهش ریسک سرمایهگذاری و جذب بازار
مواجه شود.بهطور کلی بهبود فضای زیرساختی کشور، افزایش نیاز در بازار و امکان کسب درآمد بالاتر مرتبط با آشنایی بیشتر با اقتصاد تولید محتواست. سازمان فناوری اطلاعات نیز به عنوان یکی از متولیان این امر با توجه به پروژه محوله در زمینه اقتصاد مقاومتی- که همان دو برابر کردن تولید محتواست- در پی فراهم کردن زیرساختهای مناسب و فعالیتهای برنامهریزیشده در جهت بسترسازی برای تولید محتواست که این برنامهها به صورت زمانبندی در حال اجرا هستند.
خواهد داشت.
این در حالیست که توسعه و تولید محتوا یکی از ملزومات توسعه کسبوکارهای بومی بوده و لازم است در این راستا حمایتهای بیشتری صورت گیرد. تولید محتوای مناسب و گسترده نیازمند زیرساخت مناسب و باکیفیت است که وظیفه فراهم کردن آن نیز با دولت خواهد بود. البته در این بین نقش بخش خصوصی نیز بسیار مهم جلوه میکند، چراکه در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی شاهد راهاندازی کسبوکارهای نوپا و نوین هستیم، اما بخش خصوصی در صورتی میتواند در این پروژه فعالیت داشته باشد و توسعه محتوای بومی را رقم بزند که با کاهش ریسک سرمایهگذاری و جذب بازار
مواجه شود.بهطور کلی بهبود فضای زیرساختی کشور، افزایش نیاز در بازار و امکان کسب درآمد بالاتر مرتبط با آشنایی بیشتر با اقتصاد تولید محتواست. سازمان فناوری اطلاعات نیز به عنوان یکی از متولیان این امر با توجه به پروژه محوله در زمینه اقتصاد مقاومتی- که همان دو برابر کردن تولید محتواست- در پی فراهم کردن زیرساختهای مناسب و فعالیتهای برنامهریزیشده در جهت بسترسازی برای تولید محتواست که این برنامهها به صورت زمانبندی در حال اجرا هستند.