صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

زندگی اسف‌بار 19 میلیون نفر در 140 هزار هکتار حاشیه شهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیاست‌های موفق پیشین معماری و شهرسازی را ادامه می‌دهم گفت: بازآفرینی شهری یک اولویت است چرا که امروز 19 میلیون نفر در 140 هزار هکتار در وضعیت اسف‌بار زندگی می‌کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایلنا،  محمدسعید ایزدی درمراسم معارفه خود به عنوان معاون جدید معماری و شهرسازی با تشکر از حمایت‌های وزیر گفت: امیدوارم این حمایت و توجه آقای آخوندی در ادامه راه هم استمرار داشته باشد.
وی افزود: دوستی من و آقای حناچی هم از مرز 30 سال می‌گذرد و قطعاً این دوستی ادامه خواهد داشت و امیدوارم مسیری که آقای حناچی در معاونت معماری و شهرسازی آغاز کرده را بتوانیم ادامه دهیم.
ایزدی با بیان این که یکی از دستاوردهای بسیار مهم معاونت معماری و شهرسازی در چهار سال گذشته انضباط شهری است، گفت: امیدواریم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم و توسعه بخشیم.
ایزدی ادامه داد: امروز با چالش سرگشتگی توسعه و گمگشتگی جایگاه ایران مواجه هستیم گفت: نمی‌دانیم ایران در توسعه چه جایگاهی دارد و هیچ تعریف مشخصی را در این حوزه نداریم و باید این کمیت صفر را به مفهوم کیفی خود برگردانیم.
وی تاکید کرد: باید به موضوع عدم تعادل‌ها و توسعه نامتوازن در سرزمین، توجه صفر به موضوعات کالبدی، بحران هویت و یک انقطاع از گذشته بپردازیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احیای طرح جامع سرزمین که در مفاد قانونی به وزارت راه و شهرسازی محول شده از سیاست‌های پیش‌روی ما است گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در معاونت معماری و شهرسازی راه‌اندازی یک اتاق فکر تحت عنوان پردیس اندیشه خواهد بود.
ایزدی با اشاره به تجربه راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهری در شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در این ستاد چندین نهاد گرد هم آمدند و با یک اجماع تصمیم‌گیری‌ها انجام شد. امیدوارم این تجربه را در معاونت معماری و شهرسازی تکرار کنیم.
وی ادامه داد: باید به نقش‌آفرینی شهرداری‌ها و شورای شهر اولویت بدهیم که با حضور آقای حجت این سیاست عملیاتی می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یکی از سیاست‌هایی که دنبال خواهیم کرد زیست‌پذیر کردن شهر و ادامه سیاست‌های بازآفرینی شهری است چرا که در حال حاضر 19 میلیون نفر در 2هزار و 700 محله و در 140 هزار هکتار دروضعیت اسف‌بار زندگی می‌کنند.
ایزدی تاکید کرد: شهرهای‌مان نیازمند بازآفرینی هستند و این سیاست باید ادامه پیدا کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: راه‌اندازی جشنواره‌های مهندسی هم از دیگر برنامه‌های من در چهار سال آینده خواهد بود.