صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر تعاون، کاب و رفاه اجتماعی خبر داد:

تدوین آیین نامه واگذاری ۱۵۰ شرکت برای خروج از بنگاه داری

وزیر تعاون، کاب و رفاه اجتماعی، از تدوین آیین نامه واگذاری ۱۵۰ شرکت برای خروج از بنگاه داری خبر داد و گفت: این آیین نامه بزودی در شورای عالی رفاه مطرح می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  علی ربیعی در حاشیه همایش روز ملی خانواده و تکریم از بازنشستگان کشوری در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۴۳ خانه امید در تمامی استان ها فعال است و تا پایان سال قصد داریم در شهرهای بزرگ که تعداد بازنشستگان در آن زیاد است، خانه امید دایر کنیم.
وی به ارائه تسهیلات به بازنشستگان کشوری برای خرید خودرو اشاره کرد و گفت: ۴۳ هزار نفر برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند که در مرحله اول به هزار نفر آنها ۱۷.۵ میلیون وام پرداخت می شود.
وزیر رفاه با تاکید بر اینکه اعتبار وام قرض الحسنه بازنشستگان از ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال های ۹۶ و ۹۷ افزایش یافته است، گفت: مبلغ این وام نیز از ۲ میلیون به ۴ میلیون تومان افزایش یافته است.
وی از تدوین آیین نامه واگذاری ۱۵۰ شرکت از حالت بنگاه داری خبر داد و گفت: این آیین نامه در حال اتمام است و به زودی برای تصویب به شورای عالی رفاه می رود.
ربیعی گفت: اقدامی که در صندوق کشوری و تامین اجتماعی انجام دادیم این است که نقش بنگاه ها را در تولید افزایش دهیم، به طوری که تاکنون شیوه سرمایه گذاری غلط بوده و بر همین اساس به صندوق ها جفا شده، بنابراین قصد داریم آنها را برای خروج از بنگاه داری واگذار کنیم.
وی با اشاره به اینکه هنگامی که یک شرکتی را از وزارتخانه جدا کرده و به صندوق واگذار کردند هر گونه حمایتی را نیز در بخش تولید و خرید از تضمینی از آن برداشتند، گفت: این باعث شد تا با کارگر زیاد و اداره دولتی به مشکل برخورند و بر همین اساس با تدوین این آیین نامه قصد داریم این روند را اصلاح کنیم.
ربیعی با تاکید بر اینکه اداره بنگاه های گسترده در دل صندوق های کوچک ایجاد نمی شود، گفت: در طی چهار سال آینده تا پایان فعالیت دولت قصد داریم با تدوین برنامه های ویژه این شرکت ها را از قالب بنگاه داری خارج کنیم تا سرمایه گذاری بهتری در آنها ایجاد شود و از محل درآمدها به سمت سرمایه گذاری غیربنگاه داری و سودآور حرکت کنیم و به زودی شیوه این واگذاری اعلام خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما همچنان در صنایع انرژی و دارو در تامین اجتماعی، پتروشیمی، دانش بنیان، مخابرات و ... فعالیت خواهیم کرد.