صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد

وعده شریعتمداری برای تثبیت تعرفه‌های تجاری

رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: وزیر جدید صنعت وعده داده است که تعرفه‌ها در چهار سال آینده تغییری نخواهد کرد و تغییرات تنها در ضرورت‌های خاص اتفاق می افتاد.
 مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که امروز (۲۱ شهریور) برگزار شد، گفت: امیدواریم یک صدای واحد به ویژه در حوزه اقتصاد از دولت شنیده شود.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: مسائلی از جمله تک نرخی کردن ارز، اصلاح سیستم نظام بانکی، مبارزه با فساد و رونق بازار سرمایه باید در رأس کار دولت باشد. اتاق بازرگانی تهران آمادگی دارد با همکاری دولت در مورد تحقق این اهداف گام بردارد.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره حضور مدیرعامل موسسه فریزر در اتاق تهران گفت: قرار شد این موسسه با ارائه‌ راهکارها و پیشنهادات، شرایطی را فراهم کند تا رتبه ایران در آزادی اقتصادی بهتر شود. در حال حاضر رتبه ایران ۱۵۲ است.
 
وی اضافه کرد: به همراه مدیر عامل موسسه فریزر، وزیر اقتصاد عمان نیز حضور داشت. قبل از آزادی اقتصادی درآمد سرانه عمان ۴۰۰۰ دلار بود اما با اصلاحات انجام شده و با کمک موسسه فریزر درآمد سرانه این کشور به ۳۶ هزار دلار رسیده است.
 
رشد صنعت ساختمان بعد از ۲۰ فصل رکود
 
خوانساری در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: وزرای اقتصادی دولت دوازدهم با ۲۴ بند ارائه‌ شده از طرف اتاق بازرگانی تهران به عنوان راهکارهای مثمر ثمر در اقتصاد ایران موافق بودند. وزیر صنعت نیز آمادگی دارد که همه شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شوند. همچنین موضوع دیگری که در دیدار هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران با وزیر صنعت مطرح شد، موضوع تعرفه ها بود که وزیر جدید صنعت قصد دارد تعرفه ها را به مدت چهار سال ثابت نگه دارد و فقط در موارد ضروری تغییرات در تعرفه‌ها صورت گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: همچنین اجلاس جهانی اتاق های بازرگانی هفته آینده برگزار می شود که بر این اساس هیاتی از اتاق بازرگانی ایران و تهران در آن حضور دارند. همچنین بعد از ۲۰ فصل متوالی که رشد صنعت ساختمان منفی یا صفر بود در فصل بهار این رشد به ۷.۱ درصد رسید که اگر این وضعیت تداوم داشته باشد جای امیدواری است که در فصل هایش پیش رو رونقی در بخش ساختمان ایجاد شود.
 
وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی موضوع تک نرخی کردن ارز را نیز مطرح کرده که حذف ارز مسافرتی مقدمه آن بوده است که امیدواریم تک نرخی شدن ارز در سال جاری صورت بگیرد.