صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو شورای شهر تبریز:

تبریز به لحاظ اقامتی شهر فقیری است

تبریز- عضو شورای شهر تبریز گفت: تبریز به لحاظ اقامتی شهری فقیر است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، ریدون بابایی اقدم در گفتگوی تفصیلی با بیان اینکه تبریز ۲۰۱۸ فرصتی بزرگ برای تامین زیرساختهای لازم بود، اما این فرصت بزرگ به یک تهدید تبدیل شد و نتوانستیم افکار عمومی را برای پذیرش مهمانان آماده کنیم و این فرصت تلنگری برای حل نارسایی ها، مسایل و مشکلات بود، اما اکنون کمتر از پنج ماه به زمان موعد مانده و آنطور که افکار عمومی انتظار داشتند نتوانستیم در این راستا اقدامات بزرگی انجام دهیم.
وی همچنین در ادامه ایجاد زیرساخت های لازم را در تمامی حوزه های تبریز ۲۰۱۸ مستلزم هزینه های کلان دانست و افزود: شهرداری تبریز به تنهایی توان به دوش کشیدن هزینه های هنگفت تامین زیرساختهای لازم برای تبریز ۲۰۱۸ را ندارد.
عضو شورای پنجم تبریز با بیان اینکه درآمد شهرداری مناطق تبریز تنها کفاف حقوق کارکنان خود را می دهد، تصریح کرد: در برخی مناطق حقوق کارکنان با تاخیر پرداخت می شود و در طی ماه های اخیر هزینه های جاری مناطق تنها حقوق کارکنان را تامین کرده و منابع مالی کفاف هزینه ها را نمی دهد.
فعالیت ها در راستای بودجه سال ۹۶ حرکت نمی کند
بابایی اقدم با بیان اینکه فعالیت ها در راستای بودجه حرکت نمی کند، گفت: در بودجه امسال پنج محور در زمینه گردشگری تصویب شده بود که در طول این شش ماه اخیر فعالیتی در راستای بودجه مشاهده نشده است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری در تبریز ۲۰۱۸ افزود: این سازمان در زمان کوتاه باقی مانده تنها می تواند چهره بصری شهر را زینت دهد، زیرا زمانی برای انجام پروژه های مورد نظر باقی نمانده است.
عضو شورای پنجم تبریز با بیان اینکه انجام زیرساختهای اقتصادی شهر کار یک یا دو روز نیست، بیان داشت: شهر تبریز به لحاظ ظرفیت ها پتانسیل های گردشگری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، اما با این وجود مسایل و مشکلات شهری را نمی توان در کوتاه مدت انجام داد.
احداث هتل در طول دو سال غیر ممکن است
بابایی اقدم ابراز داشت: انتظار داشتیم منابع مالی خط یک مترو تخصیص یابد، اما این امر محقق نشد.
وی همچنین در ادامه مدت زمان دو سال برای آمادگی برای میزبانی از مهمانان خارجی را مدتی کوتاه برای ایجاد زیرساختهای لازم در شهر عنوان کرد و اظهار داشت: برای تبریز ۲۰۱۸ دو سال زمان تعیین شده بود و ما نمی توانستیم در این دو سال اقدام به احداث زیرساختهای مهم به خصوص هتل کنیم.
عضو شورای پنجم تبریز از رایگان بودن صدور پروانه برای احداث هتل ها خبر داد و گفت: برای ساخت هتل نیز باید چشم اندازی ترسیم شود، زیرا در طول مدت دو سال احداث هتل امکان پذیر نیست.
سنگ بزرگ علامت نزدن است
بابایی اقدم با اشاره به اینکه سنگ بزرگ علامت نزدن است، بیان داشت: با وجود اینکه مسئولان بلند پایه میزبانی از دو میلیون گردشگر خارجی را در تبریز ۲۰۱۸ اعلام کردند، اما امکانات اقامتی در دو سال ایجاد نمی شود. 
وی افزود: سخنرانی در خصوص تبدیل شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان دردی را دوا نمی کند و باید با عمل به وعده ها وارد میدان عمل شویم، ما از مجموعه تورگردان های داخلی حتی به تورگردانهای خارج از کشور خواستار انتخاب مسیر تبریز در قالب برنامه های سفر آنها بودیم و مجموعه این تلاش ها باعث ایجاد پرواز مستقیم تبریز - هامبورگ و تبریز - آذربایجان شد، هدف از این انجام این امر شناسایی تبریز نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در تمام کشورهای دنیا است.
عضو شورای پنجم تبریز ابراز داشت: خوشبختانه گردشگران داخلی و خارجی با رضایت نسبی تبریز را ترک می کنند، اما اعلام میزبانی از دو میلیون گردشگر توسط مسئولان رقم اغراق آمیزی بود که سطح انتظارات را در افکار عمومی بالا برد.
رضایت گردشگران از توسعه تبریز
بابایی اقدم همچنین در ادامه از رضایت گردشگران  داخلی و خارجی از توسعه شهر تبریز خبر داد و گفت: گردشگران در چند سال گذشته ای که به تبریز آمده اند رضایت بیشتری از توسعه شهر تبریز دارند، اما با وجود توسعه شهر تبریز نسبت به سالهای گذشته این شهر به لحاظ گردشگری و اقامتی شهری فقیر است.
وی به فعال شدن ستاد ملی تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد و گفت: فعال شدن این ستاد امری مهم بوده و لزوم تخصیص برای منایع آن ضروی است.
وی در خصوص انتخاب شهردار تبریز نیز گفت:در خصوص انتخاب شهردار با توجه به گزینه های مطرح شده اعضا به جمع بندی کلی در این خصوص نرسیده اند و فعلا هاله ای از ابهام وجود دارد.
عضو شورای پنجم تبریز همچنین در پایان به لزوم تحرک و جدیت ببشتر میراث فرهنگی آذربایجان شرقی در راستای تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.