صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی:

مشروط به دریافت مجوز می‌توانیم زیرساخت ایجاد کنیم

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی در صورت دریافت مجوز های قانونی می تواند در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این صنعت مشارکت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امکان ایجاد زیرساخت‌های لازم در صنعت پتروشیمی با توجه به عدم تمایل بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش، گفت: همواره شرکت ملی صنایع پتروشیمی امکان ایجاد زیرساخت را داشته است مشروط بر این که هر پروژه به صورت مجزا در نهادهای اصلی مصوب شود و مجوزهای لازم را دریافت کند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها با موانعی روبرو است یا به راحتی می‌تواند زیرساخت‌های لازم را فراهم کند، تصریح کرد: این کار به سادگی انجام نمی شود؛ باید مجوزهای لازم را از دولت و از مبادی مورد نیاز اخذ کنیم اما به طور کلی ایجاد زیرساخت، جزو اساسنامه، کار و وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است مشروط به اخذ مجوز برای هر پروژه.
شاهدایی با اشاره به حمایت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بخش خصوصی افزود: این صنعت با امکان ایجاد ارزش افزوده مناسب، سودآوری و اشتغال زایی بالا، یکی از بخش های اصلی صنایع کشور است که در رشد و شکوفایی اقتصادکشور نقش مهمی دارد و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی می تواند برنامه های پیش بینی شده برای این صنعت را محقق کند.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به ساخت جاده مواصلاتی بندر امام خمینی- شادگان که که به تازگی و با سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به بهره‌برداری رسید گفت: این پروژه مربوط به سال‌های قبل بود و هزینه آن برای سرمایه‌گذاری پیش از این، مصوب شده اما ساخت این جاده نیمه کاره مانده بود که سرانجام با کسب مجوزهای لازم و سرمایه گذاری جدید ساخته شد .