صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تابش خبر داد

تاکید شورای پول و اعتبار بر تداوم اجرای مصوبه کاهش سود بانکی

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: در جلسه اخیر این شورا بر مراقبت نسبت به تداوم اجرای مصوبه کاهش سود بانکی و نظارت بر عملکرد بانک ها و برخورد با متخلفین تاکید شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، کانال تلگرامی محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس در مورد جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار افزود: در این جلسه، دلایل افزایش 18 درصدی بدهی بانک ها به بانک مرکزی درسال 95 نسبت به سال 94 را مواردی همچون تامین نقدینگی بابت خرید تضمینی گندم، اعطا و تمدید خطوط اعتباری به بانک ها برای کاهش شدت نقدینگی، افزایش اضافه برداشت بانک ها برای پاسخگویی به نیازهای نقدینگی روزانه و مداخله محدود بانک مرکزی به منطور رفع نیاز نقدینگی بانک ها و جلوگیری از افزایش نرخ های سود بانکی عنوان شد.
وی به گزارش ارائه شده درمورد چگونگی اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در موضوع کاهش سود بانکی اشاره کرد و گفت: توصیه های لازم در خصوص مراقبت نسبت به تداوم اجرای این مصوبه و نظارت بر عملکرد بانک ها و برخورد با متخلفین داده شد.
عضو ناظر شورای پول و اعتبار تصریح کرد: اعضای حاضر در جلسه، نارضایتی مردم و سپرده گذاران را که نتوانسته اند منطبق بر قول های مسئولان بانک مرکزی تعیین تکلیف شوند را اعلام کردند و خواستار پیگیری موثرتر موضوع شدند.
تابش ادامه داد: مقرر شد دادستان نسبت به رفع مشکلی که بنا به گفته مسئولان بانک مرکزی با دستور مقام قضایی قابل حل است را پیگیری کند.
وی همچنین از گزارش معاون اقتصادی بانک مرکزی درباره آخرین تحولات اقتصادی کشور در این جلسه خبر داد و گفت: مسئولان بانک مرکزی مجموعه این اقدامات را در جهت صیانت از سپرده های مردم و افزایش توان پاسخگویی بانک ها برای پرداخت تسهیلات و رونق اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغال برشمرده است.
نماینده مردم اردکان در مجلس یادآور شد: در ادامه جلسه شورای پول و اعتبار به صورت های مالی بانک مرکزی منتهی به پایان اسفندماه 1395 رسیدگی و مقرر شد همراه با گزارش هیات نظارت، به مجمع عمومی بانک ها ارسال شود.