صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

پرداختی 9 میلیارد تومانی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان بودجه واریزی به فدراسیون فوتبال تا پیش از پایان شش ماه نخست سال را 9 میلیارد تومان اعلام کرد.
به‌ گزارش ‌کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان درباره پرداخت دو و نیم میلیاردی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال پیش از آغاز دیدار ایران و سوریه، بیان‌ کرد: پیش از دیدار ایران و سوریه و در راستای تقویت روحیه، پرداخت پاداش و شرکت باشکوه اعضای تیم‌ ‌ملی و کادرفنی در جشن صعود که ان‌شاء‌الله با پیروزی تیم‌ ‌ملی نیز همراه خواهد بود به دستور وزیر ورزش و جوانان دو و نیم میلیارد تومان از اعتبارات وزارت ورزش  و جوانان در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا بازیکنان با روحیه بهتری در زمین حاضر شوند.
او در ادامه‌ افزود: البته امسال طبق توافق با فدراسیون قرار بود تا پایان سال 12 میلیارد تومان پرداخت شود، اما تا به این لحظه با واریز مبلغ دو و نیم میلیارد تومان جمع واریزی حدود 9 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال است. در صورتی که هنوز شش ماه نخست سال تمام نشده است.
آقازاده در ادامه‌ دلیل واریز مبلغ دو و نیم میلیاردی را این طور ، بیان‌ کرد: دلیل این است که شخص وزیر ورزش  و جوانان ، دولت و وزارت ورزش و جوانان از عملکرد تیم‌ ‌ملی فوتبال راضی هستند و نتایج درخشانی کسب شده است و برای اثبات حمایت و هم جهت خواست هواداران، تقویت روحیه بازیکنان و کادرفنی تصمیم گرفته شد تا این مبلغ واریز شود وامیدواریم که با این روند مسائل و مشکلات تیم‌ ‌ملی و فدراسیون فوتبال بر طرف شود.
معاونت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ با اشاره به تعهدات فدراسیون فوتبال، خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال بر اساس تعهداتی که دارد باید به فکر  تامین منابع مالی باشد و امیدوار هستیم با پیگیری‌های انجام شده و کمک بیشتر دولت، وزیر ورزش  و جوانان و ریاست محترم جمهور مبالغ دیگری غیر از اعتبارات مصوبه وزارت ورزش  و جوانان  که برای فدراسیون در نظر گرفته شده است، بتوانیم این ارقام را بگیریم و تا برگزاری دیدارهای تدارکاتی و حضور پر قدرت در جام جهانی مسکو را داشته باشیم.
او در ادامه‌ افزود: به غیر از 12 میلیارد تومان، فدراسیون فوتبال باید تلاش کند تا منابع مالی خود را تقویت کند که این جزوی از تعهدات فدراسیون فوتبال است و ما نیز از سایر منابع در دولت تلاش می‌کنیم بتوانیم بیشتر از گذشته تیم‌ ‌ملی را تقویت و حمایت کنیم.
آقازاده در پاسخ به این پرسش که آیا این گشایش مالی شامل حال سایر فدراسیون‌ها به ویژه‌ فدراسیون‌هایی که سال آینده در بازی‌های آسیایی و انتخابی سهمیه  المپیک حضور خواهند داشت، می‌شود؟ بیان‌ کرد: تمام فدراسیون‌ها شامل حمایت مالی وزارت ورزش  و جوانان هستند، اما با توجه به شرایط ویژه‌ فدراسیون فوتبال، رضایت مدیران فنی و کارشناسان فوتبال ، مردم و وزارت ورزش  و جوانان این اتفاق برای تیم‌ ‌ملی افتاده است  که در شرایط خاصی قرار دارد زودتر پرداخت گردید. در رابطه با سایر فدراسیون‌ها نیز همین گونه است و ما در فدراسیون کشتی هم بر اساس پرداخت‌هایی که باید به فدراسیون اعمال می کردیم عقب نیستیم. هر چند که باید توجه بیشتری به ورزش‌های ملی و کشتی داشته باشیم، اما فکر می‌کنم که بتوانیم با برنامه‌ریزی هایی که پیش رو داریم و دستورات وزیر ورزش  و جوانان بتوانیم همین حمایت را به صورت عمومی از سایر فدراسیون‌ها نیز داشته باشیم. ما بر اساس تخصیصی که از دولت دریافت می‌کنیم اعتبار و بودجه فدراسیون ها را پرداخت می‌کنیم. از این اعتبارات بیشتر  از 40 درصد به دست ما نرسیده است که اگر آن را دو برابر کنیم می‌شود حدود 80 درصد. پس قبول کنید که به همین میزان تخصیص باید پرداخت کنیم.