صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور نماینده محترم ولی فقیه استان لرستان

همایش اصناف و بازار به مناسبت هفته بسیج اصناف برگزار شد

همایش امامت و ولایت به مناسبت هفته بسیج اصناف با حضور نماینده محترم ولی فقیه استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ، رییس و هیئت رییسه اتاق اصناف لرستان ، مدیران دستگاههای اجرایی استان ، روسای اتحادیه های صنفی و جمع کثیری از اصناف و بازاریان برگزار شد .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی اتاق اصناف خرم آباد در این مراسم حجت الاسلام ولمسلمین میر عمادی نماینده محترم ولی فقیه استان لرستان در سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بخصوص شهید مهدی عراقی که سالروز شهادت ایشان بنام روز بسیج اصناف نامگذاری شده به حقوق مردم نزد حکومت اشاره کرد و افزود: مردم به گردن حکومت سه حق دارند که اولین آنها ایجاد عدالت و پرهیز از ظلم و تبعیض است،دوم ایجاد امنیت است که زیربنای رشد اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی هرجامعه میباشدو سومین حق ایجاد فراوانی و رونق کسب و کار مردم است.
آرش راشدی رییس اتاق اصناف لرستان نیز با تبریک دهه امامت و ولایت، هفته دولت و گرامیداشت هفته بسیج اصناف ، ضمن برشمردن مشکلات و موانعی که از طرف دستگاه های اجرایی پیش روی اصناف قرار گرفته گفت: بیشترین سهم اشتغال کشور به حوزه اصناف و بازار اختصاص دارد.
وی افزود: تقریباً هفده و نیم درصد تولید ناخالص ملی سهم اصناف است که بدون هیچ حمایتی از طرف دولت محقق شده و جای تاسف دارد که در بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی به اصناف و بازار و در مجموع به بخش خصوصی کم توجهی و بی مهری می شود.
صفی خانی رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت لرستان در این همایش با تشکر از اصناف و بازاریان که موجبات رونق اقتصادی استان را فراهم نموده اند گفت: یکی از اهداف مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از طرف مقام معظم رهبری ادای تکالیف دولت نسبت به مردم بوده و همچنین هریک از احاد جامعه به شکلی باید خود را در قبال جامعه مسئول دانسته و حق خود رابه جامعه ادا کنند تا فضای کسب و کار در جامعه بهبود یافته و موجب تولید ثروت شود.
سرهنگ ابدالی مسئول بسیج اصناف استان لرستان از دیگر سخنرانان این همایش یکی از فعالترین اقشار بسیج را بسیج اصناف و بازاریان عنوان کرد وبا اشاره به تشکیل کلاسهای فقه و احکام بازار برای کسبه توسط اتاق اصناف لرستان ، هدف از تشکیل این کلاسها را کسب رزق و روزی حلال برای اصناف و بازاریان دانست.
در پایان این همایش نیز توسط اتاق اصناف از حجت الاسلام دانشی،سرهنگ ابدالی و سروان اسماعیل موسوی بدلیل ترویج احکام اسلامی در بین اصناف و بازاریان تجلیل شد.