صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نتایج پژوهش محققان پژوهشکده معتمد حاکیست

تعاملات اجتماعی زنان در اقدام به رفتارهای سلامت‌جویانه مؤثر است

بر اساس نتایج حاصل از یک پژوهش در پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، تعاملات اجتماعی به عنوان یک رفتار حمایت‌کننده و تاثیرگذار بر رفتارهای سلامت‌جویی زنان، منجر به جلب انواع حمایت اجتماعی و غربالگری در سرطان پستان می‌شود.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مریم کوشا، کارشناس گروه پیشگیری از سرطان در خصوص مطالعه انجام شده با اشاره به این که حمایت اجتماعی به عنوان یکی از اثرات و کارکردهای شبکه‌های اجتماعی، مکانیزمی از ارتباطات میان‌فردی است که توسط افراد یا گروه‌ها انجام می‌شود تا دریافت کنندگان حمایت به انجام رفتار صحیح نزدیک شوند، ادامه داد: با افزایش تعاملات اجتماعی در شبکه حمایت‌های اجتماعی، بر میزان تمایل افراد جهت اتخاذ رفتارهای پیشگیری از سرطان پستان افزوده خواهد شد.
 
وی افزود: در این مطالعه که بر روی 170 نفر از زنان مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی درمانی انجام شد، زنان در دو گروه با سابقه انجام رفتار پیشگیرانه و بدون سابقه انجام آن در خصوص تاثیر شبکه حمایت اجتماعی و رضایتمندی از آن مورد سنجش قرار گرفتند.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی؛ نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد، با حمایت اجتماعی که از جانب خانواده، دوستان و اطرافیان اعمال می‌شود، بر میزان رضایت‌مندی افراد و تمایل به اتخاذ رفتار غربالگری از سرطان پستان افزوده خواهد شد. لذا با توجه به نقش سازنده شبکه‌های اجتماعی در انتخاب تصمیم های مهم و حیاتی زنان، ضروری است برنامه‌ریزی لازم برای گسترش و تقویت این شبکه حمایتی از مسیرهای مناسب صورت گیرد