صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک مقام بندری خبر داد

آغاز مجدد صادرات نفت کوره از بندر شهید باهنر پس از ۳۰ سال

مدیر بندر شهید باهنر از شروع مجدد صادرات نفت کوره از این بندر ترانزیتی پس از گذشت ۳۰ سال خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ محمد محسنی اظهار داشت: نفت کوره یا مازوت از منابع اولیه سوخت کشتی ها و نیروگاه هاست که پس از گذشت سه دهه، صادرات این محصول از طریق بندر شهید باهنر در راستای اقدامات اجرایی اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف کلان سازمان بنادر از سر گرفته شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به استقبال بخش خصوصی و ظرفیت های بالای این بندر، حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندر چند منظوره شهید باهنر به سایر بنادر بین المللی منطقه افزایش یابد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های این بندر گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر شهید باهنر در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی تبدیل کرده است.
محسنی، بندر شهید باهنر را به عنوان سومین بندر ترانزیتی کشور و همچنین یکی از قدیمی ترین بنادر چند منظوره استان هرمزگان معرفی کرد و افزود: ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متری برای پهلوگیری کشتی‌ها کنار اسکله ها در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.